رئیس مرکز سیمرغ درباره سریال «فک و فامیل» با موضوع جنگ ۱۲ روزه، مجموعه نوروزی این مرکز و همچنین تله تئاتر قطب الدین صادقی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مرز اقتصاد به نقل از  همشهری آنلاین، مجید اکبرشاهی، رئیس مرکز سیمرغ، در توضیح اختلاف هزینه‌های تولید سریال‌های این مرکز نسبت به سیمافیلم اظهار داشت: گاهی شنیده می‌شود که بعضی‌ها می‌گویند اگر یک پروژه به مرکز سیمرغ سپرده شود هزینه‌هایش کاهش می‌یابد و اگر به سیمافیلم داده شود هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.

تفاوت هزینه‌های تولید در سیمرغ و سیمافیلم

او ادامه داد: این موضوع عجیب و خارق‌العاده‌ای نیست. برای مثال، غذا یکی از بخش‌های تعیین‌کننده هزینه‌هاست. کسی که بخواهد در سیمافیلم یا سیمرغ کار کند، قیمت غذا برایش مشخص و معین است. در مورد بازیگران نیز دستمزد و حق‌الزحمه ماهانه معین و از پیش تعیین‌شده‌ای وجود دارد. به عنوان نمونه، همه می‌دانند که یک بازیگر ماهانه مبلغی مانند ۵۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد تومان دستمزد دارد. در تلویزیون، پلتفرم‌های آنلاین، سینما و تئاتر، هر کدام شرایط مختص خود را دارند و دستمزد بازیگران نیز بسته به جایگاهشان در این حوزه‌ها متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر، در تلویزیون، دستمزد بازیگر طبق استانداردهای مشخصی تعیین می‌شود.

رئیس سیمافیلم با اشاره به این موضوع بیان کرد: اگر یک بازیگر در فیلم سینمایی ایفای نقش کند، دستمزد مشخصی دریافت می‌کند و اگر همان بازیگر در تئاتر به صحنه رود، به دلیل جنبه اعتباری تئاتر، ممکن است مبلغ دستمزدش به یک‌سوم تقلیل یابد. همچنین، اگر این بازیگر در یک برنامه غیرنمایشی حضور داشته باشد که در یک روز سه قسمت ضبط شود، دستمزد او ممکن است بسیار بالا به نظر برسد و با محاسبه ماهانه، حتی تا سه برابر افزایش یابد.

دلایل تفاوت هزینه‌ها بین سیمرغ و سیمافیلم

اکبرشاهی در توضیح این تفاوت‌ها بین سیمرغ و سیمافیلم گفت: تفاوت عمده در نظام بودجه‌ریزی این دو مرکز، مربوط به هزینه‌های تولید است که در سیمرغ کمتر است. دلیل این موضوع، کوتاه‌تر بودن فرآیند تولید در مرکز سیمرغ نسبت به سیمافیلم است. به عنوان مثال، در سیمافیلم به طور معمول روزانه ۶ دقیقه از یک سریال تولید می‌شود، اما در مرکز سیمرغ به دلیل محدود بودن لوکیشن‌ها، سرعت تولید بالاتر است.

پیشرفت تئاتر تلویزیونی در مرکز سیمرغ

رئیس مرکز سیمرغ درباره احیای تئاتر تلویزیونی گفت: پروژه «چو نور» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی ساخته شد که انجام آن کار ساده‌ای نبود. این اثر تک قسمتی به لحاظ پروداکشن بسیار سنگین بود. به عقیده وی، تئاتر تلویزیونی در زمینه ساخت پیشرفت زیادی کرده است و دیگر مانند گذشته تنها محدود به اجرا در بلک‌باکس نیست. او به عنوان نمونه اشاره کرد که بخشی از کار آقای صادقی در فضای باز، از جمله پارک و بیابان، تولید شده است.

اکبرشاهی همچنین در خصوص زمان پخش این تله‌تئاتر اظهار داشت که تولید این پروژه به پایان رسیده و تنها منتظر زمان مناسب برای پخش هستیم.

نخستین سریال درباره جنگ ۱۲ روزه

وی به تولید اولین سریال تلویزیونی درباره جنگ ۱۲ روزه با نام «فک و فامیل» به کارگردانی حسین دارابی اشاره کرد. این مجموعه دارای ۴۵ قسمت است و پخش آن قرار است در سال آینده آغاز شود.

چینش کنداکتور شبکه دو

اکبرشاهی در رابطه با برنامه‌ریزی کنداکتور شبکه دو گفت: کنداکتور شبکه دو عمدتاً با همکاری مرکز سیمرغ بسته شده است و برنامه‌های آن تا پایان سال مشخص شده‌اند. برای نوروز نیز برنامه‌ریزی انجام شده است، اما ممکن است تغییراتی اعمال شود. در حال حاضر سریال «میراث» در حال پخش است و پس از آن، سریال «بهار شیراز» آغاز خواهد شد. سپس شبکه دو وارد ماه رمضان می‌شود که در این ایام سریال رمضانی نیز در نظر گرفته شده است. پس از آن، سریال «در و تخته» به عنوان ویژه‌برنامه نوروزی پخش خواهد شد. البته این چیدمان امکان دارد در آینده دچار تغییراتی شود.

تولید سریال جدید در مرکز سیمرغ

وی در پایان از تولید یک سریال جدید دیگر به نام «جنگ، هویت، زندگی» خبر داد که به جنگ ۱۲ روزه می‌پردازد. این سریال در دو فصل تولید می‌شود که هر فصل شامل ۱۳ قسمت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *