مدیر مرکز سامانه اورژانس اجتماعی استان تهران عنوان کرد: بیشتر گزارش‌های کودک آزاری از طرف خانواده، همسایه‌ها، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و یا خود کودک به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود.
به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، منیژه جابری، مدیر مرکز سامانه اورژانس اجتماعی استان تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ در مورد ضرورت ورود اورژانس اجتماعی به بحران‌های اجتماعی بیان داشت: بیشتر گزارش‌های کودک آزاری از طرف خانواده، همسایه‌ها، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و یا خود کودک به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود.  وی افزود: سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت گروه هدف اورژانس اجتماعی است و در حال حاضر در استان تهران کارشناسان اورژانس اجتماعی در ۱۲ کابین فعال به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس‌های مردمی هستند.  جابری با اشاره به کمبود نیروی اورژانس اجتماعی بیان داشت: در حال حاضر کارشناسان اورژانس اجتماعی ۴ برابر استانداردهای دنیا پاسخگوی تماس‌های سامانه۱۲۳ اورژانس اجتماعی هستند.  مدیر مرکز سامانه اورژانس اجتماعی استان تهران اظهار داشت: بر اساس استانداردها به ازای هر ۵۰تماس یک کارشناس می‌باشد که در اورژانس اجتماعی تهران به ازای هر ۱۸۰ تا ۲۰۰ تماس یک کارشناس فعالیت می‌کند.  وی با بیان اینکه حداکثر مکالمه‌ای که کارشناس اورژانس اجتماعی می‌تواند با گروه هدف داشته باشد ۱۲ دقیقه است بیان داشت: مددجو در صورت لزوم به زمان بیشتر برای صحبت با کارشناسان باید دوباره با سامانه تماس بگیرد.  جابری با تاکید بر اینکه مداخله کارشناسان و روانشناسان اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از آسیب و کمتر آسیب دیدن گروه هدف است خاطرنشان کرد: کلیه اطلاعات و مکالمات و آدرس‌های اعلام شده به صورت محرمانه در سامانه حفظ خواهد شد.   ورود اورژانس اجتماعی به حوزه آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است مجتبی صالحی، فعال اجتماعی و مدیر عامل موسسه کودکان کار نیز در این برنامه با تاکید بر اینکه یکی از تخصصی ترین خدماتی که سازمان بهزیستی کشور در راستای ماموریت‌های خود تعریف کرده بحث اورژانس اجتماعی است بیان داشت: اورژانس اجتماعی یکی از حلقه‌های مفقوده حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور بود که در بهزیستی آغاز به کار کرده است.  وی افزود: ورود اورژانس اجتماعی به حوزه آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است و کاری که اورژانس اجتماعی انجام می‌دهد را دستگاه‌ها، سازمان‌ها، NGO‌ها نمی‌توانند انجام دهند چرا که یک فعالیت کاملا تخصصی است.   کمبود زیر ساخت بزرگترین چالش اورژانس اجتماعی صالحی ادامه داد: در حال حاضر نیز یکی از بزرگترین چالش‌هایی که اورژانس اجتماعی با آن مواجه است کمبود زیرساخت است و اورژانس اجتماعی برای انجام ماموریت‌های خود با کمبود خودرو مواجه بوده و بسیاری از ماموریت‌ها را به دلیل کمبود خودرو نمی‌تواند اعزامی داشته باشد.  وی بر لزوم توجه ویژه و حمایت از اورژانس اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: اورژانس اجتماعی یکی از ساختارهای بهزیستی است که به دلیل اهمیت کار و تجربه افرادی که در اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند، به شدت باید توانمند سازی شود. صالحی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی ساختاری از سازمان بهزیستی است که نباید مردمی شود و باید به صورت حاکمیتی به فعالیت خود ادامه دهد و در راستای تقویت اورژانس اجتماعی می‌بایست کارشناسان اورژانس اجتماعی استخدام رسمی شوند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *