سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و مؤسسات دانش بنیان برای اجرای فراگیر طرح «احسان دانش» به عنوان یکی از اهرم‌های مهم تحقق عدالت آموزشی باید به درستی به کار گرفته شود.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی در دیدار با رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: طرح «احسان دانش» اقدامی ارزشمند و مهم برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی در سراسر کشور است. برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح باید به درستی از ظرفیت مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی و مؤسسات دانش بنیان سراسر کشور بهره گرفته شود. وی افزود: این طرح یک پروژه متکی بر هم‌افزایی و هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف مرتبط با حوزه آموزش است و باید برای تحقق آن در جامعه عزمی جدی بین این مراکز ایجاد شود. خان‌محمدی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور به طور کامل برای تسهیل فرآیندهای مرتبط با اجرای این طرح در سراسر کشور و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی آماده همکاری است که امیدواریم در مقابل این آمادگی، از سوی مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیز همراهی لازم را شاهد باشیم. سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس کشور با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آموزشی در مدارس سراسر کشور تصریح کرد: یکی از نکات مهم در فرآیند تحقق عدالت آموزشی که به عنوان یک اصل اولویت‌دار مورد توجه دولت مردمی قرار دارد، هوشمندسازی کلاس‌ها در مناطق کمتربرخوردار، به ویژه کلاس‌های چندپایه است که در راستای افزایش بهره‌وری آموزشی باید به آن توجه جدی داشته باشیم. خان‌محمدی افزود: سازمان نوسازی در تلاش است از همه ظرفیت‌های قانونی، اعتباری و زیرساختی که در اختیار دارد به گسترش طرح‌های توسعه آموزش از جمله طرح «احسان دانش» کمک کند تا بتوانیم با عزمی همگانی گام‌های جدی‌تری در زمینه محرومیت‌زدایی از حوزه آموزش برداریم. در این نشست حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) نیز از آمادگی این دانشگاه برای کمک به طرح «احسان دانش» خبر داد و گفت: اجرای طرح «احسان دانش» به صورت پایلوت در استان کرمانشاه برای ۷۵ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در مدارس چندپایه آغاز شده و قرار است در استان‌های دیگر نیز این طرح اجرایی شود. صفرعلی یازرلو مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور نیز در این جلسه گزارشی از مطالعات جمعیتی و فضاهای آموزشی در استان کرمانشاه ارائه کرد. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *