تیر اندازی در واشنگتن، یک کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت

تیراندازی در واشنگتن آمریکا به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید.

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از روسیا الیوم، تیراندازی در ایالت واشنگتن در آمریکا به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد. بر اساس این گزارش، یک فرد مسلح به سه نفر در واشنگتن پایتخت آمریکا تیراندازی کرد که به کشته شدن یک نفر از آنها انجامید.

این حمله در یک اتوبوس آغاز شد و به متروی قطار منتهی شد. مسافران با حمله به فرد مهاجم، وی را خلع سلاح کردند. پلیس فرد ضارب را دستگیر کرده و هویت وی اعلام نشده است.

مقامات همچنان مشغول بررسی کم و کیف این حادثه هستند که به زخمی شدن دو نفر از ناحیه پا و کشته شدن یکی از کارکنان مترو منجر شد. معاون فرمانده پلیس واشنگتن از شهروندان به دلیل خلع سلاح فرد مهاجم تمجید کرد.

وی گفت: حقیقت این است که شهروندان ناچار به دخالت شدند و مواجهه با افراد مسلح نگران کننده است.

این مقام پلیس واشنگتن افزود که فرد ضارب یکی از مسافران اتوبوس را تعقیب کرده و به پای وی شلیک کرد. فرد مسلح در ادامه به شخصی که مشغول خرید بلیت در مترو بود شلیک کرد و او را از ناحیه پا مجروح نمود و دو زخمی در حال مداوا در بیمارستان هستند.

فرد مهاجم در ادامه مشغول درگیری با یک خانم در مترو شد و یکی از کارکنان مترو قصد دخالت داشت اما به ضرب گلوله شخص مسلح کشته شد. این مرد مسلح پس از آن قصد سوار شدن به قطار مترو را داشت اما به نظر می‌رسد مسافران با وی به مقابله برخاسته و او را خلع سلاح کردند.

لازم به ذکر است که پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیر نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست که لابی پرقدرت اسلحه ساز در این کشور که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است؛ موضوعی که چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای گذاشته است.

علی رغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *