احتمال صدور مجوز استقرار موشک‌های آمریکایی توسط ژاپن

روزنامه “سانکی” ژاپن به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، دولت ژاپن آماده است تا استقرار “موشک‌های آمریکایی” در خاکش را بررسی کند و همچنین نوشت که این قضیه منوط بر آغاز مذاکرات رسمی واشنگتن در این خصوص است.

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه “سانکی” در گزارش خود نوشت: ایالات متحده آمریکا تاکنون این مسئله را تنها در حاشیه نشست‌های رسمی طی سه الی چهار سال اخیر مطرح کرده است و رهبران این دو کشور (آمریکا و ژاپن) هرگز به طور رسمی در این خصوص بحث و رایزنی نداشته‌اند.

طبق این گزارش، واشنگتن اشاره کرد که موشک‌های مافوق‌صوت دوربرد (LRHW) و موشک‌های کروز “تاماهاک” که هم اکنون در دست توسعه قرار دارند، از انتخاب‌های احتمالی برای استقرار در ژاپن هستند.

این منبع آگاه ضمن بیان اینکه هیچ پیشنهاد خاصی بابت مکان استقرار این موشک‌ها وجود ندارد، به این روزنامه ژاپنی گفت: مکان‌هایی از جمله جزیره “کیوشو” مکان احتمالی برای استقرار این موشک‌هاست.

روزنامه “سانکی” همچنین گفت که چنین گزینه‌ای هم وجود دارد که این موشک‌ها می‌توانند بر روی کشتی‌های نظامی آمریکا واقع در منطقه هند-آرام مستقر شوند.

اواسط ماه ژانویه فومیو کشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیرامون ائتلاف نظامی میان این دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند. طی دیدارشان، کیشیدا گفت که توکیو قصد دارد صدها موشک “تاماهاک” خریداری کند تا بدین ترتیب توانایی دفاعی خود را افزایش دهد. قبل از این دیدار، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که توکیو قصد دارد حداکثر ۵۰۰ موشک را تا سال ۲۰۲۷ از آمریکا بخرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *