38 ساله شدن رونالدو / فوق‌ستاره پرتغالی

مهاجم النصر عربستان امروز در حالی ۳۸ ساله شد که دوران حرفه‌ای بسیار درخشانی داشته است.

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، کریستیانو رونالدو که از او به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ یاد شده است و در دو دهه اخیر به همراه لیونل مسی بر جهان فوتبال حکمرانی کرده‌ است، امروز (یکشنبه پنجم فوریه) ۳۸ ساله شد. این فوق‌ستاره پرتغالی که در تاریخ ۵ فوریه ۱۹۸۵ در  شهر مادیرای پرتغال متولد شد، در سال ۲۰۰۳ بود که در اسپورتینگ لیسبون چهره شد و در همان سال با رفتنش به منچستریونایتد خود را به جهانیان شناساند.

او که زندگی حرفه‌ای خود را مدیون سرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای منچستریونایتد می‌داند، پس از ۶ سال حضوری موفق در جمع شیاطین سرخ در سال ۲۰۰۹ راهی رئال مادرید شد و پس از ۹ سال طوفانی در این تیم و تسخیر قلب مادریدی‌ها و کسب عناوین مختلف به یوونتوس رفت و در فوتبال باشگاهی ایتالیا هم دوره نسبتاً موفقی را سپری کرد. این فوق‌ستاره پرتغالی در ادامه دوران حرفه‌ای‌اش پس از ۱۲ سال به منچستریونایتد بازگشت، اما دوره دوم حضورش در این تیم همراه با فراز و نشیب‌هایی بود و در نهایت پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با توافقی دوجانبه از جمع شیاطین سرخ جدا شد و در ادامه راهی النصر عربستان شد.

رونالدو که فوتبالیستی بسیار جاه‌طلب است و با پشتکار بالایش از فرش به عرش رسیده، مشخص نیست که آیا این آخرین مقصد دوران حرفه‌ای‌اش خواهد بود یا خیر، اما چیزی که مسلم است این است که با وجود اُفت سطح کیفی بازی‌اش در یکی دو سال اخیر، همچنان اسطوره‌ زنده این رشته ورزشی است و الگوی بسیاری از فوتبالیست‌های جوان سراسر جهان به شمار می‌رود.

کریستیانو در ۲۱ سال دوران حرفه‌ای‌اش ۳۴ جام با تیم‌های مختلف کسب کرده که از آن جمله می‌توان به پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. رونالدو که در کلکسیون افتخاراتش عناوینی همچون ۵ توپ طلا، ۴ کفش طلای اروپا و ۲ جایزه THE BEST فیفا دیده می‌شود، تاکنون در ۱۱۴۸ بازی (رده ملی و باشگاهی) به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن ۸۲۰ گل، ۲۳۴ پاس‌گل هم ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *