جام جهانی باشگاه‌ ها فرصتی بزرگ برای رئال مادرید

رئال مادرید در جستجوی پنجمین جام باشگاه‌های جهان، راهی مراکش می‌شود پس از اینکه ۸ امتیاز از رقیب بارسلونا در لالیگا عقب افتاد.

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از ایسنا و thehardtackle، تیم کارلو آنچلوتی در بازی ناامیدکننده مقابل رئال مایورکا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و تلاش آنها برای حفظ عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا در تردید قرار گرفت.

مادرید در ماه آگوست سوپرجام اروپا را بالای سر برد و تیم آلمانی آینتراخت فرانکفورت را شکست داد اما با شکست مقابل بارسلونا در فینال سوپرکاپ اسپانیا در ژانویه آسیب دید.

رکورددار چهار قهرمانی جام باشگاه‌های جهان، روز چهارشنبه در دومین نیمه نهایی به مصاف الاهلی مصر، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا می‌رود.
در اولین بازی، روز سه‌شنبه، فلامینگو برزیل، فاتح کوپا لیبرتادورس ۲۰۲۲، با تیم الهلال عربستان سعودی، دارنده جام لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد.

رئال مادرید فصل گذشته دو قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و امسال نیز برای رسیدن به همان اوج تلاش کرده است.

کریم بنزما، مهاجم فرانسوی، دارنده کنونی توپ طلا، به دلیل مصدومیت‌های مکرر دچار مشکل شده است، در حالی که چندین عضو دیگر تیم نیز از مسابقات دور بوده‌اند. آخرین مورد، تیبو کورتوا، دروازه‌بان اول تیم است که برای رویارویی با الاهلی آماده نیست. فرلان مندی، ادر میلیتائو، ادن هازارد و لوکاس واسکس نیز این مسابقات را از دست خواهند داد.

آندری لونین، دروازه‌بان اوکراینی که مقابل مایورکا به جای کورتوا وارد میدان شد، گفته که «تیم باید روی چالش جدید خود در مراکش تمرکز کند.»

لونین گفت: «این رئال مادرید است و ما همیشه برمی‌گردیم. ما جام جهانی باشگاه‌ها را در پیش داریم و باید برای آن آماده باشیم. ما نمی‌توانیم زمان زیادی را صرف فکر کردن به شکست کنیم، باید اشتباهات خود را بررسی کنیم و ادامه دهیم.»

مادرید همچنین خوشحال خواهد شد که چند روز از حواشی اطراف وینیسیوس جونیور دور باشد.

مهاجم برزیلی که احساس می‌کند مورد هجمه حریفان قرار گرفته، ۱۰ بار برابر مایورکا هدف خطا قرار گرفت و با آنتونیو ربیو، درگیر شد.

وینیسیوس همچنین این فصل بارها قربانی آزار نژادپرستانه از سوی هواداران مخالف از جمله در شکست مادرید در آخر هفته گذشته بوده است؛ موضوعی که توسط لالیگا مورد بررسی قرار گرفت.

در شهر رباط مراکش، جایی که “لوس بلانکوس” به مصاف الاهلی می‌رود، مادرید از بازی مقابل تماشاگرانی که بیشتر از آزار دادن وینیسیوس، به لذت بردن از کیفیت بازی این بازیکن ۲۲ ساله علاقه دارند، لذت خواهد برد.

آنچلوتی روز یکشنبه گفت: این مورد لالیگا را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما اکنون باید به جام جهانی باشگاه‌ها فکر کنیم. ما با امید زیادی پیش می‌رویم، با مشکلاتی نیز همراه هستیم اما آن را به بهترین شکلی که می‌توانیم مدیریت خواهیم کرد.

مسابقات اضافی البته برای مادرید، شمشیر دولبه است. آنچلوتی از تقویم فشرده مادرید شکایت کرده و خستگی را دلیل برخی از مشکلات مصدومیت تیمش می‌داند. سرمربی مادرید، هفته گذشته گفت: «ما یک رقابت را هم کنار نمی‌گذاریم زیرا باشگاه مسابقات را کنار نمی‌گذارد. ما برای بازی هیجان‌زده هستیم و بازیکنان آن را دوست دارند اما برای همه چیز محدودیتی وجود دارد و فکر می‌کنم در حال حاضر، با این تقویم فشرده از آن عبور خواهیم کرد.»

مادرید علاوه بر قهرمانی در سال ۲۰۱۴، در اولین دوره مربیگری آنچلوتی، جام جهانی باشگاه‌ها را در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز بالای سر برد.

همچنین سه جام بین قاره‌ای را در سال‌های ۱۹۶۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ به دست آورد؛ مسابقه‌ای بین قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی که در سال ۲۰۰۵ با جام باشگاه‌های جهان ادغام شد.

الاهلی، صدرنشین لیگ برتر مصر، ۱۰ بار قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا و مادرید ۱۴ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

الاهلی روز شنبه تیم سیاتل ساندرز آمریکا را یک بر صفر شکست داد و با برتری ۳ بر صفر برابر اوکلند سیتی به نیمه نهایی رسید.

علی‌رغم شکست‌ناپذیری الاهلی از ۲۷ آگوست، همچنان برابر تیم‌های اروپایی مادرید شکست خورده است.

در هفت بازی قبلی خود در این تورنمنت، تنها باری که الاهلی با یک تیم اروپایی روبرو شده بود، سال ۲۰۲۰ بود که ۲ بر صفر مقابل بایرن مونیخ شکست خورد.

فهرست رئال مادرید:
دروازه‌بان‌ها: لونین، لوئیس لوپس و کانیسارس.
مدافعان: کارواخال، آلابا، وایخو، ناچو، اودریوسولا، رودیگر و مارول.
هافبک‌ها: کروس، مودریچ، کاماوینگا، والورده، شوآمنی، دنی سبایوس، ماریو مارتین و آریباس.
مهاجمان: آسنسیو، وینیسیوس جونیور، رودریگو و ماریانو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *