رئیس پليس آگاهي استان یزد گفت: باند ۴ نفره رسیدساز جعلی دستگیر و به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه “حميدرضا زارع ” در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي دریافت ۲ پرونده با موضوع کلاهبرداري به مبلغ دو ميليارد ريال از طريق رسيد جعلي پيگيري موضوع در راستاي پيشگيري از وقوع جرم و شناسايي و دستگيري متهمان به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري اقدامات تخصصي خود را آغاز و پس از انجام تحقيقات گسترده و همه جانبه باند ۴ نفره متهمان را شناسايي و با هماهنگي قضائي در يک عمليات منسجم پليسي آنها را دستگير کردند.

زارع خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگيري به جرم خود اقرار و اعالم کردند پس از جلب اعتماد فروشندگان با ورود به اپليکيشن رسيدساز جعلي و وارد کردن اطلاعات، يک رسيد جعلي واريز به فروشندگان ارائه و اجناس خريداري شده را دريافت مي کردند.

رئيس پليس آگاهي استان یزد با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي خاطرنشان کرد: شهروندان با فعال سازي سامانه پيامک حساب بانکي خود از انجام هرگونه تراکنش بانکي و دريافت يا برداشت از حساب بانکي مطلع شده و واحدهاي صنفي نيز قبل از تحويل کالا، حتما مطمئن شوند که اين پيامک از سوي بانک و با سرشماره بانک ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *