فرمانده انتظامي شهرستان يزد توصيه ها و هشدارهايي را در خصوص پيشگيري از سرقت موتورسيکلت به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ “سعيدزينلي” دراين باره گفت: افراد بايد از خريد موتورسيكلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمي يا به اصطلا‌ح سوئيچي خودداري كنند و به هيچ وجه موتورهاي قولنامه‌اي و فاقد پلا‌ك را خريداري نكنند، چرا كه موتورسيکلت بدون سند براي پليس حكم مال مسروقه را دارد و راكب آن به عنوان متهم دستگير و در صورتي كه نتواند ثابت كند اين موتور را خريداري كرده، مطمئناً بازداشت مي‌شود.

وي از شهروندان خواست؛ هر گونه خريد و فروش موتورسيكلت بايد از طريق فروشگاه‌هاي معتبر و رسمي صورت گيرد. از ديگر موارد مهم در هنگام خريد موتورسيكلت، مطابقت دادن شماره‌ موتور و شاسي آن با اسناد مالكيت مي‌باشد، ضمن اين‌كه خريدار بايد مخدوش نبودن شماره‌ي موتور و شاسي را نيز به دقت كنترل كند.

نكته‌ي ديگري كه افراد بايد پس از خريد موتورسيكلت رعايت كنند، تعويض قفل‌ها و كليدهاي آن است.

سرهنگ زينلي خاطرنشان کرد: مالكان موتورسيكلت بايد از جا گذاشتن سوئيچ بر روي موتورسيكلت يا واگذاري آن به افراد ناشناس و غير مطمئن به عناوين مختلف خودداري نمايند..

فرمانده انتظامي شهرستان يزد با تاکيد براينکه، به همان ميزان كه استفاده از اين موتورسيکلت مورد توجه افراد جامعه قرار دارد افزود: توجه تبهكاران به ويژه سارقان نيز به آن معطوف مي‌باشد.

وي ادامه داد: سهولت سرقت موتورسيكلت در مقايسه با سرقت خودرو و همچنين سهولت در اوراق نمودن يا فروش آن به اوراقچيان غير مجاز، از مهم‌ترين دلايلي است كه مجرمان را به سرقت اين وسيله ترغيب مي‌كند.

به هر جهت آمار بسيار بالا و قرار داشتن در صدر جرايم و همچنين امكان سوء استفاده از موتورسيكلت‌هاي مسروقه در اقدامات ضد امنيتي و تبهكارانه، سرقت اين وسيله‌ي نقليه را حايز اهميت فراوان نموده است. فرمانده انتظامي شهرستان يزد در پايان روش‌هاي مراقبتي از موتورسيكلت‌ها را موارد ذيل مطرح کرد: قبل از خريد از طريق مرکز رايانه پليس از تحت تعقيب نبودن آن اطمينان حاصل نماييد.

قبل از خريد موتور سيکلت از سرقتي نبودن آن از طريق استعلام از مبادي ذيزبط اطمينان حاصل کنيد در صورت امکان موتور سيکلت خود را در پارکينگهاي عمومي پارک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *