مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت :  طی دو سال گذشته ۹ موسسه فرهنگی و هنری با موضوع کتاب مجوز گرفته که به عنوان بازوی فرهنگی ما همکاری دارند

“احسان عابدی” درنشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بر گزار گردیده بود با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۳۴ عنوان کتاب با تیراژ ۱۸۴ هزار و ۲۵۰ نسخه چاپ شده است از رشد ۷۰ درصدی نسیت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

وی افزود : این تعداد عنوان کتاب حاصل تلاش ۲۰۰ نویسنده در استان یزد است و تصریح داشت : چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳۷ فعال حوزه کتاب اعم از نویسنده، ناشر پرداخت شده است

عابدی با اشاره به  برنامه های تشویقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سامانه خرید از کتابفروشی به صورت برخط خاطرنشان کرد : این عمل باعث می شود جغرافیای خرید کتاب از بین رفته و عدالت فرهنگی در حوزه کتاب برقرار شود بطوری که مخاطبین بتوانند حتی در روستاها نیز نسبت به خرید کتاب اقدام نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت در دوسال گذشته نمایشگاه کتاب بر گزار نشد لیکن امسال در نظر است با رویکردی جدید برگزار شود .

حسین دشتی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست به تشریح برنامه های هفته کتاب پرداخت و با بیان اینکه  برنامه های هفته کتاب امسال از ۲۰ آبان با غبار روبی گلزار شهدا شروع شده است از اجرای برنامه های دیگر این هفته از جمله برگزاری چهار کارگاه آموزشی ، تور بازدید از کتابفروشی های استان ، رونمایی از کتاب ، برگزاری نمایشگاه کتاب ، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان و برنامه های متنوع دیگری خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست  نیزاز برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با بیان اینکه  نمایش از جایگاهی تحول آفرین در جامعه برخوردار است که می‌تواند به زیبایی حقایق را مطرح کند از ۲۳ الی ۲۵ خبر داد و افزود : تئاتر های راه یافته به این جشنواره در تالار هنر، گذر فرهنگ و هنر و پلاتو پاییز اجرا خواهد شد .

عابدی افزود:  از رشد ۷ برابری اجرای نمایش در استان و تقدیرآثار در عرصه ملی خبر داد و تصریح داشت : در سال گذشته با توجه به برنامه ریزی و تسهیل‌گری انجام شده به ویژه اهتمام ویژه گروه‌های هنری  ۵ رویداد بزرگ تئاتری ، ۲۵۰ سانس اجرای نمایش ، ۱۷۲۵ سانس نمایش صحنه‌ای و خیابانی دراستان برگزار شده است  .

وی از ارتقای سطح کیفی تئاتر در استان و راهیابی نمایش‌های هنرمندان استان یزد به جشنواره‌های ملی و بین المللی ابراز خرسندی کرد و افزود : اجرای نمایش در استان به حدی رسیده است که هم اکنون با کمبود سالن برای اجرا مواجه شده ایم .

سید عباس دهقان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: از پذیرفته شدن  ۸ اثر در بخش صحنه و ۶ اثر نیز در بخش خیابانی خبر داد و گفت : سی و سومین جشواره تئاتر استان یزد ۲۳ آبان آغاز می شود

جعفر دل دل، مسئول برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه امسال بخش خیابانی نیز به این جشنواره اضافه شده است و دوره های آموزشی نیز در این ماراتن هنری ۳ روزه اجرا می گردد گفت: ارتقای تئاتر با نقد خواهد بود و لذا امسال برای اولین بار این بخش هم در جشنواره اضافه شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *