سومین نشست شورای هم فکری مسئولیت اجتماعی ایران با حضور که با حضور اساتید  حوزه دانشگاه دستگاه های اجرایی و نمایندگان اتاق های بازرگانی، اصناف و جامعه کارگری به میزبانی اتاق تعاون ایران برگزار شد.

عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی اتاق تعاون ایران در سومین نشست شورای هم فکری مسئولیت اجتماعی ایران، گفت: مسئولیت ها و نقش بخش خصوصی در مسیر توسعه پایدار در سالهای اخیر مورد توجه نظام های ملی، منطقه ای و بین المللی قرار دارد و ساختار و ارزش ها در ساختار اتاق تعاون و شرکت های تعاونی بر ارزش هایی چون خودیاری، دموکراسی، برابری، عدالت و همبستگی بنا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سومین نشست شورای هم فکری مسئولیت اجتماعی ایران با حضور که با حضور اساتید حوزه دانشگاه دستگاه های اجرایی و نمایندگان اتاق های بازرگانی، اصناف و جامعه کارگری به میزبانی اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در این جلسه، تصمیم گیری در خصوص تثبیت جایگاه شورای هم‌فکری مسئولیت اجتماعی ایران، مشارکت در تولید محتوا ویژه نامه مسئولیت اجتماعی و تعاونی ها ، مشارکت در تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی در زنجیره غذایی ISO26030 طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علی مطیع جهانی عضو هئیت رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران در این نشست، بر اهمیت جایگاه بخش تعاون در اقتصاد کشور به ویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت: اهمیت بخش تعاون در توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی در دولت سیزدهم به ویژه تصویب سند توسعه بخش تعاون به عنوان سند راهبردی ۱۰ ساله با ۸۰حکم، وظایفی را برای ۳۱ دستگاه اجرایی تعیین نموده است که در صورت اجرا می تواند گام موثری در بهبود زندگی مردم خواهد داشت.

گفتنی است، اتاق تعاون ایران به دلیل وظایف ذاتی خود در حوزه اجتماعی اقدامات مهمی را از جمله تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی در زنجیره غذایی ISO26030 با توجه به مشارکت بالای تعاونی های کشاورزی در تامین مواد غذایی کشور در دستور کار خود قرار داد که ترجمه و بومی سازی این استاندارد هم اکنون در حال انجام است که با رایزینی با سازمان ملی استاندارد به عنوان رهنمودی در تامین زنجیره غذایی موجبات امنیت غذایی بسیار موثر خواهد بود. همچنین از دیگر اقدامات اتاق تعاون ایران تدوین دومین ویژنامه مسئولیت اجتماعی مبتنی اقتصاد تعاونی است که بزودی توسط اتاق تعاون منتشر خواهد شد.

در انتهای جلسه با توافق کلیه اعضا مقرر شد پیش نویس شیوه نامه تشکیل شورای هماهنگی مسئولیت اجتماعی کشور توسط اتاق تعاون تهیه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *