این روز ها در پلتفرم های خرید و فروش خودرویی شاهد آگهی های ۱.۷ میلیاردی ری را هستیم که البته همچنان مشتری ندارند.

با آغاز تحویل ری را بلافاصله شاهد آگهی های این خودرو با اعداد فراتر از ۲ میلیارد تومان و حتی تا سقف ۲.۴ میلیارد تومان بودیم. توهمی که باعث شده بود عملا مالکین ری را خودروی خود را در کنار گزینه هایی همچون اکستریم LX و فونیکس FX ببینند. خودروهایی که چه به لحاظ تکنولوژی، چه از نظر قوای فنی، امکانات و همچنین کیفیت مونتاژ در جایگاهی بسیار بالاتر نسبت به ری را قرار داشته و عملا هیچکس حاضر به پرداخت مبلغ آن ها برای خرید ری را نیست.

آگهی های شامل توهم

در روز تحویل ری را بلافاصله آگهی های این خودرو روی پلتفرم های خرید و فروش خودرویی منتشر شد. آگهی هایی که حاکی از قیمت نجومی ۲ میلیارد و فراتر از آن برای جدید ترین و پر آپشن ترین محصول ملی بودند.
روز تحویل ری را دلار حدودا در کانال ۶۷ هزار تومان قرار داشت و امروز دلار به ۸۰ هزار تومان رسیده است. با وجود افزایش قیمت دلار اما شاهد آنیم که قیمت ری را از کانال ۲ میلیارد و حتی بالاتر به ۱.۷ میلیارد کاهش یافته و همچنان مشتری ندارد. چراکه همین الان نیز با ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گزینه هایی چون هایما S7، کی ام سی X5، کی ام سی A5، کی ام سی J7 ، کی ام سی T8، دیگنیتی پرایم، آریزو ۶ جی تی و… پیش روی مشتریان است که هر یک می تواند به تنهایی نسبت به ری را گزینه جذاب تر و با کیفیت تری باشند.
به نظر می رسد همچنان باید منتظر کاهش قیمت ری را و نزدیک شدن آن به اعدادی مابین ۱.۳ الی ۱.۴ میلیارد تومان باشیم تا بالاخره خرید و فروش آن مابین مالکین و مشتریان به ثبت برسد.

مشخصات فنی ری را

ری را براساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، برای تارا هم استفاده شده است.محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. گنجایش مخزن سوخت ری را برابر با ۵۰ لیتر و حجم صندوق آن نیز ۴۱۰ لیتر است.
ایران خودرو برای تأمین قطعات ری را با ۱۱۰ سازنده زنجیره تأمین برای ساخت ۷۴۷ قطعه و مجموعه، همکاری داشته است. گفتنی است ایران خودرو برنامه دارد در آینده برای ری را از یک پیشرانه ۳ سیلندر به همراه یک گیربکس DCT استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *