به گزارش مرز اقتصاد, پیشبینیها از ادامه واردات دریایی قوی در سه ماه دوم حکایت دارد، چرا که شرکتها با پیشبینی تعرفهها، واردات را جلو انداختهاند. با این حال، نرخ کرایه کانتینری ترانسپاسیفیک و آسیا-اروپا به پایینترین سطح سال گذشته رسیده است.
شرکتهای حملونقل با افزایش نرخ عمومی (GRI) و کاهش سفرها سعی در جبران دارند. در بخش هوایی، کاهش تقاضای تجارت الکترونیکی چین-آمریکا مشهود است و نرخها در ماه گذشته افزایش یافته (۵.۶۵ دلار/کیلوگرم برای چین-آمریکا و ۳.۷۹ دلار/کیلوگرم برای آسیا-اروپا)، که احتمالا به دلیل شتاب در حملونقل پیش از تعرفههاست.
این عدمقطعیت، تاجران و شرکتهای حملونقل را به واکنش سریع واداشته است. به طور کل، تعرفهها باعث شده که شرکتها و تاجران سریع عمل کنند و از طرفی حملونقل و تجارت هوایی با کاهش و تهدیدهایی مواجه است.