قیمت تیبا کارکرده – اردیبهشت ۱۴۰۴ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) |
تیبا ۲ | ۱۳۹۴ | سفید/دو لکه رنگ | ۱۵۷,۰۰۰ | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۱۳۹۷ | سفید/صافکاری بدون رنگ | ۸۶,۰۰۰ | ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۱۳۹۸ | سفید/بدون رنگ | ۶۴,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۱ | ۱۳۹۹ | سفید/گلگیر رنگ | ۸۰,۰۰۰ | ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۱ | ۱۳۹۳ | سفید/چند لکه رنگ | ۲۰۳,۰۰۰ | ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۱ | ۱۴۰۰ | سفید/بدون رنگ | ۸۳,۰۰۰ | ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تجربه رانندگی تیبا ۱ و ۲
اگر سابقه رانندگی با کیا ریو را داشته باشید، پس از ورود به کابین تیبا بهراحتی متوجه شباهت سبک طراحی داخلی این دو خودرو خواهید شد. هنگامی که فرمان پلاستیکی تیبا را در دست گرفته و شروع به حرکت میکنید، بهعلت عایقبندی ضعیف کابین، صدای موتور کمی برایتان آزاردهنده خواهد بود. در کیلومترهای ابتدایی متوجه تعویض دنده نسبتا خشک خواهید شد، اما با گذشت زمان این قضیه بهبود مییابد.همچنین تیبا ۱ و تیبا ۲ از هندلینگ نسبتا خوبی برخوردار هستند که نسبت به پراید برتری بیشتری دارند. ترمزهای تیبا عملکرد مناسبی داشته و در جادههای شهری بهخوبی از پس متوقف کردن خودرو برمیآید، اما در جادههای پرپیچوخم و پس از ترمزهای پیاپی نباید انتظار چندانی از ترمزهای این خودرو ایرانیزه داشته باشید. موتور تیبا از چالاکی بیشتری نسبت به موتور پراید برخوردار است و عملکرد آن برای خودرویی در این رنج قیمتی مناسب ارزیابی میشود. البته نباید انتظار بالایی از تواناییهای فنی این خودرو داشته باشید ؛زیرا تیبا برای اینکه بتواند از حالت سکون بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد به زمانی در حدود ۱۴ ثانیه نیاز دارد که چندان هیجانانگیز بهنظر نمیرسد.