به گزارش مرز اقتصاد یک بامو ۳۲۳i نسل E21 مدل ۱۹۷۹ با کارکرد ۳۵ هزار کیلومتر در سوئد به حراج گذاشته شده و انتظار میرود با قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار فروخته شود.
پیش از آنکه نشان M به نماد خودروهای پرقدرت بامو تبدیل شود، مدلهای سادهتری بودند که فرمول موفقیت را بیسروصدا اجرا کردند. مدتها قبل از تولد M3 در سال ۱۹۸۵، بامو ۳۲۳i نسل E21 فرمول یک سدان اسپرت دیفرانسیل عقب با تعادل عالی را به نمایش گذاشت. حالا یک نمونه فوقالعاده سالم این خودرو از مدل ۱۹۷۹ در سوئد برای حراج آماده شده است. این بامو ۳۲۳i با رنگ متالیک سبز، در جولای ۱۹۷۹ به اولین مالکش در شهر ساحلی ترلبورگ تحویل داده شد.
آنچه این خودرو را متمایز میکند، مشخصات فنی نیست، بلکه شرایط استثنایی آن است. طبق اعلام حراجی Bilweb، مالک اولیه و همسرش این خودرو را تنها در ماههای تابستان بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۴ استفاده کردند. این ۳۲۳i با دقت در محیطی سرپوشیده نگهداری شد و برای ۲۶ سال دستنخورده باقی ماند. در سال ۲۰۱۰، مالک تصمیم گرفت خودرو را احیا کند و در تعمیرگاه خود آن را سرویس کرد. امروز، این مدل با ۳۵,۹۱۶ کیلومتر کارکرد، کاملاً در شرایط فابریک باقی مانده و فقط به یک اگزوز استیل ضدزنگ جدید مجهز شده است. با وجود ۴۶ سال سن، رنگ اصلی بدنه هیچ نشانهای از کهنگی ندارد و قطعات کرومی همچنان مانند سال ۱۹۷۹ میدرخشند.
طراحی نمادین دماغه کوسهای با چراغهای دوقلو مجهز به برفپاککن و اگزوز دوگانه در عقب، هویت این خودرو را تعریف میکند. روکشهای صندلیهای فابریک همچنان حفظ شدهاند و کابین با جزئیات نوستالژیک مانند پخش کاست، ساعت آنالوگ، سانروف و فرمان سهپره باریک، حس و حال دهه ۷۰ را زنده میکند. این E21 دستنخورده بهزودی در حراجی عرضه میشود. با توجه به شرایط استثنایی و کمیاب بودن آن، انتظار میرود بین ۴۸۰ هزار تا ۵۵۰ هزار کرون سوئد معادل ۵۰ تا ۵۷ هزار دلار قیمتگذاری شود. برای مقایسه، قیمت بامو ۳۲۰i xDrive نو در سوئد از ۵۱۰ هزار کرون معادل ۵۳ هزار دلار آغاز میشود.