با توجه به طرح شکایت توسط بزهدیده مبنی بر کلاهبرداری، پرونده قضایی در دادسرای یزد تشکیل و طی تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید، کلاهبردار با ترفندهایی از قبیل فاکتورسازی در زمینه خرید و‌ فروش لوازم خانگی و فعالیت های دیگر از جمله پیمانکاری ساختمان و تولید کودهای شیمیایی، اعتماد قربانی را جلب نموده است.

مالباخته پس از آشنایی با کلاهبردار از طریق سایت همسریابی، به واسطه وعده های دروغین، مبلغ یازده میلیارد ریال در اختیار متهم قرار داده است.

پس از سیر مراحل قانونی، نهایتاً قرار جلب به دادرسی در خصوص متهم صادر و متعاقب صدور کیفرخواست، پرونده جهت محاکمه به دادگاه کیفری دو یزد ارسال خواهد شد. متاسفانه در این نوع از کلاهبرداری ها، زنان و مردان قربانی وعده های واهی ازدواج در سایت های همسر یابی می شوند و در برخی موارد، برقراری ارتباط با قربانی به قصد اخاذی و باجگیری می باشد.

چنانچه در دامِ این نوع کلاهبرداری گرفتار شدید، باید اقداماتی را انجام دهید: گزارش به مراجع قانونی: ابتدا وقوع جرم را به مرجع انتظامی گزارش دهید و شکایت مطرح کنید تا فرآیند قانونی آغاز شود. حفاظت از اطلاعات شخصی: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی و بانکی شما از دسترسی کلاهبردار محافظت می‌شوند، از جمله اینکه پسوردهای(رمز عبور) خود را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *