سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه در فصل کشت جاری انواع کودشیمیایی در سطح استان گلستان توزیع شده است، در زمینه تامین کود کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود نداشته است.
وی در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد:در راستای سیاست های دولت مردمی وخدمتگزار سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری بیش از ۱۰۶۳۹۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است که در حدود ۷۱۰۰۰تن آن اوره، بیش از ۲۳۳۹۰ تن آن را انواع کود فسفاته و ۱۲۰۰۰ تن کود پتاسه تشکیل داده است و در حال حاضر که کشت پاییزه تقریبا برای چهار محصول اساسی شامل گندم، جو، چغندر قند وکلزا به اتمام رسیده است در حال حاضر نیز ۱۵۰۰۰ تن کود اوره، ۴۰۰۰تن کود پتاسه و ۱۸۰۰ تن انواع کود فسفاته در انبارهای این شرکت و کارگزاری های کود ذخیره سازی شده است. بنابراین برای سایر محصولاتی که کشت آنها کماکان ادامه دارد بویژه محصولات سیب زمینی و سبزی صیفی نیز به آن اندازه نیاز در انبار های شرکت موجود می باشد.
وی همچنین از ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان که به ظرفیت‌های کشاورزی این استان نگاه ویژه داشتند تقدیر و تشکر نمود.
این مقام یادآور شد : بر اساس گزارش سازمان جهانی غذا فائو استفاده از کود ۳۳درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشور ها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *