رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهشهای صورت گرفته، نشان میدهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیبهای جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانشآموزان و خانوادهها وارد میکند.
علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهشهای صورت گرفته، نشان میدهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیبهای جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانشآموزان و خانوادهها وارد میکند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت میکند. وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی میزند و باید فکری اساسی کرد. محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیقتر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگیها بسنجد و تا آن شایستگیها در دانشآموز محقق نشده، فارغالتحصیل نشود. وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاکهای علمی پیشبینی شده، در آینده تدارک ببیند. رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویتهای پژوهشی که بهزودی از سوی این پژوهشگاه ارائه میشود، بحث کنکور هم قرار دارد. پایان پیام/