به گزارش مرز اقتصاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در آیین امضا تفاهم نامه با دانشگاه آزاد یزد گفت: همکاری با مراکز علمی، مسیر توسعه شبکههای هوشمند و عبور از چالشهای ناترازی انرژی را هموار میکند.
مهندس محمدجواد جلیلی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و پژوهشی دانشگاهها برای توسعه صنعت برق تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شبکههای توزیع و ارائه راهکارهای نوین برای مدیریت مصرف انرژی گفت: امروزه با توجه به چالشهای ناترازی انرژی، استفاده از توان علمی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در حل مسائل صنعت برق یک ضرورت است. این تفاهمنامه زمینهساز گسترش همکاریهای مؤثر میان دانشگاه و صنعت برق خواهد بود.
جلیلی افزود: اجرای پروژههای تحقیقاتی مشترک، تعریف پایاننامههای کاربردی متناسب با نیازهای صنعت برق، بهرهگیری از ظرفیت سربازان نخبه، ایجاد فرصتهای مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی و توسعه فعالیتهای پژوهشی و فناورانه از مهمترین محورهای این همکاری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: این تعامل علمی و تخصصی میتواند به ارائه راهکارهای نوآورانه برای افزایش بهرهوری، کاهش تلفات شبکه، ارتقای پایداری تأمین برق و تسریع در روند هوشمندسازی زیرساختهای صنعت برق کمک کند و زمینه ارائه خدمات بهتر به مشترکان را فراهم سازد.
