۷۰ درصد املاک و اسناد کشور قولنامه‌ ای می باشد/برای مشارکت در ساخت مسکن آمادگی داریم

رییس شورای عالی استان‌ها، ۷۰ درصد اسناد و املاک کشور را قولنامه‌ای عنوان کرد و گفت: این شورا آمادگی کامل دارد که بافت‌های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تامین مسکن نقش آفرین باشد.

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبرنگار ایرنا، پرویز سروری روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که با حضور معاون اول ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: اعضای شورای عالی استان‌ها منتخبان شوراهای سراسر کشور و برگزیدگان چندین انتخاب هستند.

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه وعده مهم دولت موضوع مسکن است گفت: زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن در تمام شهرها شکل گرفته و دولت ۵۰ درصد مسیر را طی کرده است.

سروری با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها تلاش می‌کند تا مشکلات مسکن در شهرها را رفع کند گفت: مردم در حوزه مسکن مشکلات زیادی دارند و به دلیل فرسودگی منازل باید با همکاری دولت طرح توسعه مسکن سازی را اجرایی کنیم.

وی، ۷۰ درصد اسناد و املاک کشور را قولنامه‌ای عنوان کرد و گفت: این شورا آمادگی کامل دارد که بافت‌های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تامین مسکن نقش آفرین باشد.

رییس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها باید مدیریت یکپارچه شهری را قبول داشته باشند و هر چقدر دولت در این زمینه اعلام آمادگی کند ما اجرا می‌کنیم. شورای عالی استان‌ها می‌تواند پس از دولت لایحه به مجلس ارسال کند چرا که هیچ مکانیسمی مبنی بر اینکه این اصل اجرایی شود وجود ندارد.

وی به معاون اول رییس جمهوری که در جلسه حضور داشت، گفت: نخستین مطالبه شورای عالی استان‌ها این است که دستورات رییس جمهور که در اجلاسیه شورای عالی استان‌ها مطرح کرد اجرا کند.

کمیسیون کلانشهرها احیا شود

سروری تاکید کرد: کمیسیونی به نام شهرداری تهران و کلانشهرها وجود داشت که می‌توانستیم موضوعات خود را به گوش دولت برسانیم اما این کمیسیون اکنون وجود ندارد و درخواست ما این است که این کمیسیون شکل گیرد.

رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هیچ شبکه‌ای مردمی تر از شورای عالی استان‌ها وجود ندارد، گفت: نماد واقعی جمهوری اسلامی ایران در نطام شورایی شکل گرفته است.

به گفته وی، در هیچ دوره‌ای شاهد این مقدار نگاه مثبت به نظام شورایی نبودیم و درب هیچ وزارتخانه‌ای به روی ما بسته نیست.

سروری با بیان اینکه بیش از دهها اصل قانون اساسی به شکل مستقیم و غیر مستقیم به شوراها اختصاص یافته، گفت: شوراها بیست سال دیر شکل گرفته و به شبکه اداری کشور سنجاق شد و بر همین اساس عقب ماندگی اساسی به وجود آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *