به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از ایرنا

مسیر ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه- دهدشت با عبور از دل زاگرس و با داشتن ۱۷ دستگاه پل به عنوان سخت‌ترین پروژه راهسازی جنوب‌غرب کشور تکمیل و با ارزش روز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تا ساعتی دیگر با حضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود. عملیات تکمیلی احداث راه اصلی پاتاوه – دهدشت که قطعه ۳ آن با بیشترین حجم ابنیه و پل به طول ۶۴ کیلومتر در دل این مسیر است، با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانیبا به گام آخر خود رسیده و امروز زیر بار عبور می‌رود.

شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور به نقل از «محمدرضا کدخدا زاده» معاون ساخت راهها از افتتاح راه اصلی پاتاوه- دهدشت صبح امروز خبر داده و گفته است: در راستای اصلاح طرح هندسی مسیر با مشخصات استان و رفع نقاط حادثه خیز، محرومیت زدایی در منطقه به همراه سهولت ارتباط میان استان‌های مرکزی و شمالی کشور با بنادر جنوبی این محور زیر عبور قرار می‌گیرد.

کدخدا زاده احداث راه اصلی پاتاوه- دهدشت را در یکی از صعب العبور ترین مناطق کوهستانی و از سخت ترین پروژه‌های راهسازی کشور در جنوب اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه با شکاف و عبور از رشته کوه زاگرس مسیر گشایی شده و دارای تعداد زیادی تونل، گالری و پل است که نشان از دشواری عملیات اجرایی در احداث این پروژه دارد.

وی با تاکید بر اهتمام دولت در احداث زیرساخت‌های حمل‌و نقل در مناطق کم برخوردار اظهار داشت:‌ یکی از مهمترین اولویت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی، تکمیل شریان‌های ارتباطی با مراکز استان‌ها بوده است و در همین راستا خارج کردن شهر یاسوج از بن بست با احداث راه‌های اصلی و باند دوم در مسیرهای موجود با جدیت دنبال می شود.

وی از تکمیل بخش اعظم راه‌های اصلی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر محور شیراز به یاسوج به صورت راه اصلی زیر عبور قرار دارد و بخشی از آن نیز به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته ظرف امسال و سال آینده تمام مسیر به شکل چهارخطه تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها تکمیل محورهای مواصلاتی استان به سمت جنوب کشور را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: محور یاسوج- بابامیدان-گچساران، محور یاسوج- سمیرم بخشی از این طرح‌ها است و واریانت شلال دان به طول ۶ کیلومتر با هدف تسهیل تردد میان پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان به ارزش روز ۱۵۰ میلیارد تومان فردا در محور یاسوج-بابامیدان-گچساران به بهره برداری می‌رسد.

کدخدا زاده استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک کارگاه راهسازی تشبیه کرد و گفت:‌ با تامین اعتبار از سوی دولت و همکاری سایر ارگان‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه‌های راهسازی استان را به سرانجام می‌رسانیم و با این اقدام بسیاری از روستاهای این استان که تا به امروز در بن بست قرار داشتند به شبکه راه ها متصل می‌شوند که تسهیل خدمت رسانی عمومی و در نتیجه توسعه همه جانبه این مناطق را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *