بالا و پایین رفتن قیمت کالاها در بازار امری طبیعی است که در تمامی دنیا رخ می‌دهد. نوسانات قیمت نه تنها در اقتصاد بلکه در تکمیل پروژه‌های مختلف نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. اتفاقات سیاسی و اقتصادی اخیر از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ دلار و پس از آن، بازارهای طلا، بورس، آهن‌آلات است. سازندگان انواع سازه‌ها و مدیران پروژه‌ها دنبال کنندگان آخرین اخبار میلگرد و سایر محصولات ساختمانی هستند تا بتوانند با کم‌ترین قیمت ممکن خرید خود را نهایی کنند.

این که آیا میلگرد ارزان می‌شود و یا میلگرد بخریم یا نه، قطعا به پروژه، زمان مورد انتظار و برنامه‌ریزی شده برای تحویل آن و سایر موارد بستگی دارد. در زمان نوسان قیمت ها معمولا یک کالا تحت تاثیر قرار نمیگیرد بلکه شامل اکثر محصولات بازار می شود. باید در نظر داشته باشیم که قیمت سایر محصولات هم در حال نوسان می‌باشد و این موضوع ممکن است باعث شود هزینه کلی پروژه بالا یا پایین‌تر از حد انتظارمان برود.

عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت میلگرد

افرادی که در ساخت و ساز ساختمان یا سازه مشغول هستند، حتما باید از قیمت لحظه‌ای میلگرد آگاهی داشته باشند تا از این طریق خریدی به صرفه انجام دهند، در ادامه به عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز میلگرد می پردازیم:

بازار ارز: بازار ارز معمولا تاثیر مستقیم بر میلگرد یا سایر مقاطع فولادی دارد. تجربه نشان داده هرگاه بازار ارز دچار نوسان شود، به شکل مستقیم قیمت میلگرد نیز دچار نوسان شده است.

بازار جهانی: همواره بازارهای داخلی همراه با بازارهای جهانی دچار تغییر و تحول می‌شود. هر گاه در بازارهای جهانی دچار نوسانات جدی شده به دنبال آن بازار داخلی هم چنین تغییراتی را تجربه کرده است.

مواد اولیه تولید: در زمان تولید میلگرد لازم است که مواد اولیه باکیفیت در دسترس باشد، در چنین حالتی قیمت میلگرد دچار ثبات خواهد شد و تولیدکننده و خریدار می‌توانند در آرامش فعالیت اقتصادی را انجام دهند. در غیر این صورت قیمت‌ها کاذب می‌شوند و در نهایت محصولی باکیفیت تولید نخواهد شد.

ارزانترین قیمت میلگرد: برای خریدی باکیفیت باید حتما از وضعیت و نوسانات بازار آگاهی داشته باشیم و تنها در این صورت میتوان خریدی مطمئن را انجام داد.

مطالب مرتبط: استعلام قیمت تیرآهن امروز در بازار

قانون اول

برای یافتن ارزان‌ترین قیمت میل گرد، در ابتدا باید نرخ مواد اولیه را در بازار مد نظر قرار دهید. به خصوص معاملات آهن‌اسفنجی و آهن قراضه. مواد اولیه در قیمت نهایی محصولات نقش مهمی را ایفاء می‌کنند به نحوی که هر چقدر قیمت مواد اولیه کمتر باشد در نهایت میلگرد با نرخ پایین‌تری روانه بازار خواهد شد.

قانون دوم

بازارسازهای داخل به نقش تقاضا در قیمت نهایی محصول اهمیت چندانی نمی‌دهند. بنابراین نیاز نیست تا همیشه برای پیش‌بینی قیمت میلگرد، حجم مورد تقاضا را مد نظر قرار دهید.

قانون سوم

نرخ دلار می تواند معمولا در قیمت میلگرد موثر باشد. اگر قیمت دلار کاهشی باشد، بدون تردید قیمت صادرات آن نیز کاهشی می‌شود و می‌توان بازارهای بیشتری را در اختیار گرفت.

آیا میلگرد ارزان می‌شود؟

در صورتی که به دنبال یافتن منبع معتبر و دقیقی برای استعلام یا خرید انواع میلگرد‌ هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا سری به سایت پیوان با آدرس https://pivan.co/  بزنید. با این کار ضمن اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

در پایان

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد می‌پرسند آیا میلگرد بخریم یا خیر؟ باید بگوییم که قیمت میلگرد و دیگر آهن‌آلات ساختمانی متغیر بوده و همه بر روی یک قیمت ثابت نیستند؛ به همین دلیل تنها راه برای خریدی به صرفه، خرید از تولید‌کنندگان و فروشندگان بدون واسطه است. شرکت پیوان ارائه دهنده و تامین کننده بسیاری از محصولات فولادی از جمله میلگرد است و شما می توانید با مراجعه به این سایت قیمت لحظه ای آهن آلات و بسیاری از محصولات فولادی را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *