بهره‌مندي از فرصت هاي فراوان توسعه صنعت پتروشیمی کشور با وجود محدوديت منابع مالي ضروري به نظر مي‌رسد.

به گزارش«جام جم»؛نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می رود و در بین نمایشگاه های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه بندی می شود.یکی از شرکت های پیشتاز در این زمینه شرکت پتروشیمی جم است.

«جام جم» برای بررسی فضای این نمایشگاه و آینده صنعت پتروشیمی کشور با محمد سجاد سیاهکارزاده عضو هیئت مدیره و معاون مالی پتروشیمی جم گفت وگو کرده است. سیاهکارزاده در این زمینه گفت:نمایشگاه هایی مانند ایران پلاست محملی برای تعامل ذینفعان در حوزه صنعت نفت، گاز وپتروشيمي است.

در چنین نمایشگاه هایی ما با ذینفعان مختلف اعم از مشتریان،تأمین کنندگان، سهامداران، سیاسگذاران، رقبا و سایرین در ارتباط هستیم و از نزدیک در یک فضای تخصصی دغدغه ها وايده‌هاي خود را به اشتراك مي‌گذاريم. در نهایت نیز زمینه های همکاری در آینده در چنین فضاهايي فراهم و تقويت می شود. وی ادامه داد: از آنجايي كه صنعت پتروشیمی یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشور است و اقتصاد ايران موفق شد به واسطه اين صنعت از گذرگاه سخت تحريم ها عبور کند و مشکلات را کاهش بدهد. لذا توسعه صنعت پتروشیمی از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه طرح های توسعه ای خوبی در سطح کلان پیش بینی شده است.نکته مهم در این زمینه فرصت های زیاد و منابع محدود به عنوان يك اصل اقتصادي است.

به همین دلیل باید بهترین پروژه ها و اولويت دارترين فرصت‌ها را در دستور کار قرار داد. معاون مالی پتروشیمی جم تصریح کرد: شرکت پتروشیمی جم در سال های اخیر رویکرد توسعه ای خود را تقویت کرده و دو طرح توسعه ای بزرگ خود را با جديت مضاعف پيگيري مي كند. یکی از این طرح ها كه در قالب شرکت پلیمرپادجم تعريف شده است پروژه‌ي ABS-Rubber است که امیدوارم تا پايان سال جاري به بهره برداری برسد.

این طرح بزرگترین طرح تولید در كشور به حساب مي‌آيد که در مراحل نهایی خود قرار دارد. طرح دوم نيز كه در قالب شرکت پلیمر کنگان از زیرمجموعه های پتروشیمی جم در حال پیگیری است. پروژه PDH-PP – ABS  است كه جزء جذاب ترين طرح هاي توسعه صنعت پتروشيمي قلمداد مي‌شود.

پتروشیمی جم علاوه بر اين طرح ها، طرح های توسعه ای درون مجتمعی را نیز دنبال می کند که از جمله آنها مي‌توان به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی الفین و پلیمری اشاره كرد.

ما امیدواریم در سال های آینده اتفاقات خوبی در مسير توسعه شركت رقم بخورد و ضمن تکمیل زنجیره ارزش شاهد افزايش سودآوري شركت پتروشیمی جم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *