به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبر آنلاین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در حاشیه این افتتاح گفت: این اقامتگاه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال و مساحت ۵۶۶ متر مربع‌زیربنا در سه طبقه توسط بخش خصوصی بنا شد.

«مصطفی مرزبان» افزود: این اقامتگاه با هفت واحد، ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر گردشگر را دارد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح گردشگری ۳۰ میلیارد ریال وام نیز به سرمایه‌گذار پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: با افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی بام وفس، برای ۶ نفر فرصت شغلی مستقیم فراهم شد.

مرزبان افزود: ۱۰ تا ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی با دریافت مجوز در سطح استان در حال ساخت است.

وی بیان کرد: متقاضیان برای تبدیل اماکن و یا خانه‌ به اقامتگاه بوم‌گردی، می‌توانند با داشتن شرایط لازم برای دریافت مجوز از میراث فرهنگی اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه گفت: مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ و کوچک و خالی شدن سکونت‌گاه‌های روستایی و تغییر سبک زندگی، از عواملی است که موجب شده به توسعه روستاها از طریق گردشگری اهمیت بیشتری داده شود.

مرزبان اظهار کرد: گردشگری روستایی راه‌حلی برای همه دردها، مسایل و مشکلات نواحی روستایی نیست اما یکی از شیوه‌هایی است که ممکن است آثار مهم اقتصادی داشته باشد و منجر به مهاجرت معکوس، ایجاد اشتغال، توانمندسازی روستاییان و کاهش فقر شود.

وی عنوان کرد: توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر صنعت گردشگری برای رشد و توسعه مناطق روستایی، حفظ و پاسداشت آداب و سنن بی‌بدلیل روستایی، حمایت از پروژه‌های حفاظت محیط‌زیست و کمک به جوامع محلی روستاها برای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی و طبیعی منحصر به فرد ضروری است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *