در نشست امنیت غذایی به صورت وبیناری با وزیر از کسب مقام چهارم در درصد تحقق جوجه ریزی استان یزد در کشور در مهرماه سال جاری خبر داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بیان اینکه حدود ۲/۲درصد جوجه ریزی کشور مربوط به یزد است ،گفت :در شهریور و مهرماه سال جاری در زمینه جوجه ریزی استان ۱۰ درصد رشد داشته است . محمد علی حاتمی زاده ضمن اشاره به تعداد ۶۴۶ واحد فعال مرغ گوشتی ،اعلام کرد : مرغداران یزدی در سال ۱۴۰۱ با ۲۶ میلیون قطعه جوجه ریزی، ۴۸ هزار تن گوشت مرغ تولید کردند .

وی افزود: باتوجه به روند جوجه ریزی فعلی پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ واحد های پرورش مرغ گوشتی استان بیش از ۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشند که انتظار میرود از این میزان ۶۵ هزارتن گوشت سفید مرغ تولید شود .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد :با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص جوجه ریزی همشهریان عزیز هیچگونه دغدغه و نگرانی در خصوص تامین گوشت مرغ در استان نخواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان از همت و تلاش همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، اتحادیه و تعاونی مرغداران استان و تولید کنندگان زحمت کش این حوزه تقدیر و تشکر به عمل آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *