به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا

«رضا نوشادی» در بیان اهمیت پروژه ۱۷۶ کیلومتری خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های اولویت‌دار صنعت گاز است که به‌لطف روحیه جهادی همکاران با قدرت به‌پیش می‌رود.

وی بیان‌داشت: در مدت زمان یک‌ ماه، مراحل طراحی، مناقصه، شناخت پیمانکار و انعقاد قراردادِ این پروژه انجام شد و اکنون که در هشتمین ماه اجرای آن قرار داریم از ۷۰ درصد پیشرفت عبور کرده که رکوردی حیرت‌آور است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه این پروژه ۳۶ اینچ از منطقه دوراهی دشتک در نزدیکی زابل آغاز می‌شود و تا شهر نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی ادامه دارد، خاطرنشان‌کرد: فاز دوم این پروژه نیز در دستور کار است تا خط لوله یادشده به شهر سربیشه برسد و با تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور، به‌طور قطع دیگر شاهد افت فشار گاز در فصل‌ سرد سال در خراسان جنوبی نخواهیم بود.

نوشادی با قدردانی از احساس مسوولیت نظام مهندسی و پیمانکاری صنعت گاز که با درک و انگیزه بالای خود در پشتیبانی همه‌جانبه از این پروژه سنگ‌تمام گذاشتند و یکی از نصاب‌های توسعه شبکه‌ را در شرق کشور رقم زدند، اظهار داشت: به این ترتیب، زمینه تبادل دوجانبه گاز بین شبکه گازِ شمال شرق و جنوب شرق کشور مهیا می شود.

شمارش معکوس برای تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور

تولید ۴۲‌هزار تن لوله در کمترین زمان ممکن

«مجید علیپوری» مجری طرح خطوط لوله گاز هفتم و یازدهم سراسری گاز نیز یکی از ارکان موفقیت‌ پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان را تامین لوله مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن برشمرد و ادامه‌داد: در این پروژه، ۵۲‌ هزار تن اسلب در کارخانه فولاد مبارکه در کمترین زمان ممکن تهیه شد و به منظور تبدیل تختال به ورق به کارخانه فولاد اکسین انتقا ل یافت.

وی ادامه داد: پس از اتمام فرآیند تبدیل اسلب به ورق، ۴۲ هزار تن ورق مورد نیاز برای ساخت لوله‌های ۳۶‌ اینچ در کارخانه اکسین با استاندارد API-۵L-X۶۵ تولید شد و بلافاصله برای ساخت لوله به کارخانه‌های لوله‌سازی صفا و ماهشهر انتقال یافت.

علیپوری در پایان گفت: اتمام فرآیند ساخت اسلب، ورق و لوله در بازه زمانی کوتاه، مهر تاییدی بر وجود هماهنگی و چابکی زنجیره ساخت در صنعت گاز کشور است که این مهم، نویدبخش تلالو توانایی شرکت‌های داخلی در ایفای تعهدات قراردادهای خارجی با مشخصات فنی و کیفیت بین‌المللی است.

شمارش معکوس برای تکمیل رینگ شرقی شبکه گاز کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *