رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تولید بهترین اطلاعات از داده های موجود و استخراج دانش لازم از آن از اهداف آمار بوده و ابزار تصمیم گیری در خدمت اقشار جامعه و‌ مدیران و محققان است. غلامعلی دهشیری در نشست با معاون آمار و برنامه ریزی دادگستری و کارشناسان این معاونت، اظهار داشت: آمار دقیق، رکن پیشرفت و توسعه همه جانبه و توزیع عادلانه امکانات در سازمان می باشد و نقش موثری در شناخت فرصتها و بهره گیری از امکانات و منابع مادی مجموعه است و به نوعی چراغ مسیر حرکت و دیده بان مدیریت محسوب می شود. وی تصریح کرد: اگر کارشناسان واحد آمار، دقیق و به هنگام و ارزیابی شده همراه با پیوست کیفی فعالیت داشته باشند می توانند نقش پیش برنده و پیش رونده را در مجموعه سازمانی ایفا نمایند.

این مقام قضایی، التزام به برنامه تحولی قوه قضاییه را یادآور شد و بیان داشت: برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه بر مبنای ارزیابی دقیق آمارها و آسیب شناسی دقیق موضوعات، تدوین شده و اکنون التزام به آن و اجرای موازین این برنامه و مصوبات قرار گاه عملیاتی فرامین مقام معظم رهبری، نیازمند ثبت و جمع آوری دقیق آمار و انجام ارزیابی های مستمر و منظم است.

وی گفت: ‌امروز پالایش آمار و ارزیابی دقیق داده ها می تواند زمینه ساز تصمیم سازی و تصمیم گیری های صحیح و کاربردی در مجموعه گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، پیوست راهکارهای علمی و عملی را در تحلیل آماری خواستار شد و ابراز داشت: کارشناسی که مدتها برای استحصال یک نتیجه آماری وقت صرف کرده، قطعاً بهترین نقد و نظر را پیرامون چرایی موضوع و ارزنده ترین راهکار را برای اعتلای کار در نظر دارد. وی مطالعه و اشراف دقیق کارشناسان مجموعه معاونت آمار و برنامه ریزی بر برنامه در حال تصویبِ توسعه هفتم کشور را ضروری دانست و افزود:‌ مطالعه دقیق، اشراف علمی و عملی بر سند برنامه هفتم توسعه و رصد و آسیب شناسی دقیق آن می تواند برگ برنده دستگاه قضایی استان در پیشگیری و پیش بینی موضوعات و انجام هدفمند امور باشد.

دهشیری بر ارائه گزارش دقیق آمار و عملکرد حوزه های قضایی و محاکم مرکز استان به صورت دقیق و مستمر تأکید کرد و گفت:‌ در شرایطی که کم کاری و سستی یک مجموعه می تواند بر عملکرد مثبت سایر حوزه ها و اعتماد زدایی از مردم اثر گذار باشد جای هیچگونه مماشات و تساهل نیست.

وی افزود: هرگونه کم کاری و یا سستی و کاهلی یک فرد در مجموعه علاوه بر تضییع حق مردم، موجب هدر رفت زحمات سایر کارکنان ساعی مجموعه می گردد که این امر باید با گزارش گیری های دقیق مورد نظارت منظم و پیگیری مستمر مدیریتی قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست که به مناسبت روز آمار برگزار شد، ضمن ارائه گزارش معاون مربوطه، کارشناسان حوزه آمار و فناوری اطلاعات دادگستری نیز به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *