غلامعلی دهشیری در نشست قضایی با دادستان های استان یزد، اظهار داشت: انتخابات یک فصل پر شور و پرکار برای مقام های قضایی و اجرایی از حیث نظارت و انجام امور و یک مقطع بسیار حساس در شرایط کنونی کشور است که برگزاری سالم توأم با امنیت و با حضور حداکثری مردم موجب تولید اقتدار ملی برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۱ عنوان مجرمانه و تخلف در ۴ مقطع انتخابات، گفت: ۲۴ عنوان مجرمانه برای ایام پیش رو تا شروع زمان قانونی تبلیغات تعیین شده است و ۳۲ عنوان مجرمانه نیز برای مدت قانونی تبلیغات تا روز شروع تبلیغات اعلام شده است.

این مقام قضایی، افزود: ۳۸ عنوان مجرمانه برای روز برگزاری انتخابات و ۷ عنوان مجرمانه هم برای روزهای پس از انتخابات و شمارش تا اعلام آراء، تعیین شده است.

وی یادآور شد: شورای نگهبان تا زمان دریافت اعتبار نامه فرصت دارد نامزدهای انتخاباتی و یا حتی کسی که رأی هم آورده است را  بر اساس ادله مستند جدید، رد صلاحیت کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام بر ۴ اصل مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات را خواستار شد و بیان داشت: اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری از اصول مهم و راهبردی برگزاری انتخابات پر شور است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

وی بر آسیب شناسی جرائم مبتلابه و پرتکرار دوره های قبل تأکید کرد و گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم و کاستن از حاشیه های انتخابات در حوزه های قضایی، دادستان ها نسبت به بررسی بیشترین جرائم رخ داده در دوره های قبل اقدام نمایند.

 دهشیری رصد و نظارت و تمرکز بر فضای مجازی را خواستار شد و ابراز داشت: فضای مجازی نقش بلا منازعی در جریان سازی دارد لذا باید نظارت شود تا از این فضا برای اشراف بیشتر آحاد جامعه بر اهمیت انتخابات و شناسایی نامزدهای اصلح استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، با توجه به اینکه در قانون جدید اجازه استفاده از فضای مجازی در زمان تبلیغات داده شده است باید مدیریت شود تا این فضا به برگزاری انتخابات پرشور و افزایش دایره اطلاعات و آگاهی های مردم برای انتخاب نامزد اصلح ختم شود نه اینکه به سمت تخریب، تهمت، افترا و تشویش اذهان عمومی حرکت کند.

در راستای ارائه خدمات آسان و ارزان قوه قضائیه

۲۰۰سند کاداستری به مردم دهستان دهشیر تحویل داده شد

در راستای ارائه خدمات آسان و ارزان قوه قضائیه و حسب فرمایش رئیس قوه قضائیه بیش از ۲۰۰سند مالکیت در منطقه کمتر توسعه دهستان دهشیر شهرستان تفت با حضور رئیس کل دادگستری ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک و رئیس اجرایی حوزه علمیه استان یزد به مالکین محل تحویل داده شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در این مراسم گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی و شعار قوه قضائیه مبنی بر امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه و نیز اجرای مصوبات شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان این اسناد صادر شده و تلاش می کنیم مستندسازی تمام اراضی زراعی ، شهری و روستایی دهشیر تا دهه فجر انجام شود.

 مهدی اقبال به اهمیت تعویض و صدور سند مالکیت کاداستری همچون افزایش ارزش ریالی ملک و تسهیلات بانکی و نیز رایگان بودن اسناد صادره این منطقه اشاره کرد و افزود : صدور و تحویل اسناد مالکیت این منطقه و روستاهای اطراف پیرو مصوبه شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال ، تاکیدات رئیس کل دادگستری استان ، فرماندار ، مسئولین شهرستان و تلاشهای همکاران ثبت اسناد تفت انجام شده است.

وی اضافه کرد : در راستای تاکیدات رئیس شورای قضایی استان ، تلاش می کنیم کاداستر و مستندسازی و صدور تمام اراضی و املاک دهشیر هر چه سریعتر به پایان برسد و شاهد افزایش امنیت قضایی ، بهداشت حقوقی ، هویت بخشیدن به اراضی و املاک اراضی کشاورزی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مستندسازی و تعیین تکلیف متر به متر اراضی و املاک کشور و همچنین اجرای سند تحول و تعالی قضایی باشیم.

عضو شورای قضایی استان یزد با بیان اینکه ماموریت ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک علاوه بر سایر ماموریتها در سال جاری، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است ، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید میباشد بحث حدنگاری اراضی کشاورزی می تواند عامل مهمی در تحقق این موضوع و کمک به کشاورزان محترم باشد.

اقبال با بیان اینکه از امروز مستندسازی اراضی کشاورزی دهشیر هم آغاز می شود، اظهار امیدواری کرد تا با توجه به تسهیلات امروز و همکاری ثبت اسناد ، بنیاد مسکن و دهیاری شاهد صدور تمام اراضی و املاک و تعویض اسناد دفترچه ای و تک برگ قدیمی منطقه تا دهه فجر باشیم.

در پایان این مراسم با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری ، مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک ، حجت الاسلام شمس رئیس اجرایی حوزه های علمیه، محمد کریم بیکی معاون امور املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد و کریمی رئیس اداره ثبت اسناد تفت ، قریب به ۲۰۰ جلد سند مالکیت کاداستری تحویل مردم دهستان دهشیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *