استاندار يزد با بيان اينكه عزم جدي دولت و استان تحقق و اجراي مصوبات سفرهاي رييس جمهور در طول عمر دولت سيزدهم است، گفت: تاكنون اتفاقات بسيار خوبي رقم خورده اما تلاش خواهيم كرد تا با جذب منابع بيشتر شاهد تسريع در تكميل، افتتاح و بهره‌مندي مردم از ثمرات اين پروژه‌ها باشيم.

نشست ۶ ساعته بررسي ميزان پيشرفت مصوبات سفر دور اول و توافقات مجوزي دور دوم سفر رييس جمهور به استان و سفر استاندار به شهرستان‌هاي استان و محلات شهر يزد، با حضور مديران دستگاه‌هاي مربوطه در ۵ بخش برگزار شد.

استاندار يزد در اين نشست سفرهاي استاني رييس جمهور را يكي از مهمترين اقدامات دولت سيزدهم دانست و اظهار كرد: رييس جمهور در همان سال اول آغاز به كار دولت سيزدهم به همه استان‌ها سفر كرد و دور دوم سفرها نيز در حال انجام است.

مهران فاطمي با اشاره به ۱۵۰ مصوبه دور اول سفر رييس جمهور به استان با حجم ريالي ۷ هزار و ۶۷۲ ميليارد تومان، گفت: تعهدات سازمان برنامه و بودجه كشور نيز حدود ۳ هزار ميليارد تومان بوده كه تاكنون ۲ هزار و ۶۶۰ ميليارد تومان آن محقق و حدود ۹۰ درصد تعهدات اجرايي شده است.

فاطمي در ادامه به ۹۸ مصوبه دور دوم رييس جمهور به استان با حجم ريالي ۴ هزار و ۶۴۵ ميليارد تومان اشاره و خاطرنشان كرد: مصوبات اين سفر نيز اخيرا ابلاغ شده و در حال پيگيري است.

وي با بيان اينكه جنس مصوبات سفر دوم رييس جمهور به استان بيشتر مجوزي بوده است، گفت: براي مثال به مجموعه ورزش و جوانان اين اختيار داده شد تا ۵ هكتار از اراضي در اختيار خود به ارزش هزار ميليارد تومان را در قالب طرح مولدسازي اموال مازاد دولتي فروخته و در حوزه‌هاي زيرساختي هزينه كند.

فاطمي در همين راستا ادامه داد: همچنين در اين سفر، مجوز تامين چند هزار ميليارد تومان منابع جهت تكميل و افتتاح پروژه‌هاي نيمه تمام حوزه آموزش و پرورش از محل مولدسازي اموال مازاد دولتي صادر شده است.

استاندار يزد به انعقاد ۲۱ تفاهمنامه اقتصادي به ارزش ۱۴۰ هزار ميليارد تومان در سفر دوم رييس جمهور به استان اشاره و عنوان كرد: در اين رابطه مجموعه‌هاي سرمايه‌گذاري اعلام آمادگي كردند تا در حوزه‌هاي مختلف در استان سرمايه‌گذاري كنند.

وي با اشاره به برگزاري مستمر جلسات پيگيري مصوبات سفرهاي استاني دولت سيزدهم، تصريح كرد: چندين دستگاه اجرايي تك تك مصوبات سفرهاي رييس جمهور و مصوبات سفرهاي شهرستاني مجموعه استان را به صورت دقيق مورد پيگيري قرار دادند.

فاطمي در پايان با تاكيد بر اينكه عزم جدي دولت و استان تحقق و اجراي مصوبات سفرهاي رييس جمهور در طول عمر دولت سيزدهم است، گفت: تاكنون اتفاقات بسيار خوبي رقم خورده اما تلاش خواهيم كرد تا با جذب منابع بيشتر شاهد تسريع در تكميل، افتتاح و بهره‌مندي مردم از ثمرات اين پروژه‌ها باشيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *