رییس و چندتن از مسئولان دانشگاه یزد به مناسبت هفته بسیج با حضور در محل سپاه الغدیر یزد با سردار حسین زارع کمالی فرمانده این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر در جمع مسئولان دانشگاه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته بسیج و روز دانشجو گفت: در بحث جهاد تبیین ما پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در حوزه نیروی انسانی و دانشجویی داریم و باید یک هم‌افزایی در این زمینه داشته باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهمی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند علم است تصریح کرد: آینده نظام در دست دانشجویان است و ما اساتید و دانشجویان نخبه و انقلابی زیادی داریم که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد. وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و امیدآفرین می‌توانند اثرگذار باشند. همچنین با توجه به داشتن استادان و دانشجویان توانمند، می‌توانیم از همفکری آنها نیز در موضوعات مختلف استفاده کنیم. این مقام مسئول گفت: هجمه دشمن بسیار سنگین است و نیاز است که آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیش از پیش آمادگی داشته باشند.

سردار زارع کمالی گفت: اگر ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید معلمان و استادانمان را دریابیم. اگر این قشر آسیب ببینند و شان و منزلتشان حفظ نشود فرزندان ما نیز آسیب خواهند دید. وی با تاکید بر اینکه باید مراسم روز دانشجو را به صورت ویژه برگزار شود گفت:. باید در راستای جهاد تبیین و نمایش نمادهای انقلاب و انقلابی‌گری در این روز خاص تلاش شود و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار گردد. ما در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم تا بهترین قدم را برای فرزندانمان برداریم. وی افزود: متاسفانه دشمن فضای مجازی را در دست گرفته و در مقابل برنامه‌های خوبی که بتواند این همه هجمه را خنثی کند، نداریم. در این زمینه نیاز به حضور پررنگ‌تر صداوسیما و خلاقیت آنهاست. رییس دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: خوشبختانه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه یزد بسیار فعال هستند و می‌توان گفت فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در مجموعه دانشگاه توسط بسیج انجام می‌شود.

دکتر عباس کلانتری با اشاره به جریانات سال گذشته و جو روانی سنگینی که در دانشگاه‌ها حاکم بود گفت: همکاری خوب دانشگاه و بسیج در مدیریت شرایط بسیار اثرگذار بود. وی تصریح کرد: دانشگاه‌ در بحث تبیین و همچنین کادرسازی و ارتقای سطح بینش و معرفت استادان، کارمندان و دانشجویان به همکاری و هم افزایی بسیج و نیروهای انقلابی نیازمند است. وی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی طراحی شده است اما با شرایطی که وجود دارد کافی نیست و با توجه به ارتباط خوبی که ببین نهاد های فرهنگی وجود دارد، می‌توان با تشکیل یک قرارگاه و با کمک هم هجمه های دشمن را خنثی نمود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جامعه گفت: کشف حجاب علنی و روابط ناسالم به نحوی که گفته می شود در دانشگاه وجود ندارد و در سطح جامعه نیز نیازمند کار فرهنگی جهادی است. وی همچنین در مورد بحث معیشت و رفاهیات اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه گفت:‌ خوشبختانه در دولت انقلابی اقدامات خوبی در دانشگاه انجام شده و برای کمک به امر پژوهش و فنآوری دانشگاهیان گرنت ویژه‌ای برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت خواهد شد. در زمینه مسکن ملی دانشگاهیان نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته بسیج گفت: بحمدلله سپاه و بسیج در دفاع از اهداف عالیه نظام اسلامی و انقلاب با مد نظر قراردادن آرمانهای امام و فرامین رهبری عزیز در راستای خدمت به مردم و میهن اسلامی مخلصانه از جان مایه گذاشته است.

وی با اشاره به نقشه‌های شبانه روزی دشمنان گفت: دانشگاه یزد با جمعیت مناسبی که عموما از نخبگان جامعه هستند به مثابه یک شهر است البته شهری جوان و تشنه اطلاعات و هم تاثیرگذار و هم تاثیر پذیر که اگر از آنان و خوراک ذهنی نامناسب و عموما دستکاری شده دشمن غفلت شود و دست برتر را دشمن داشته باشد زمینه‌های انحراف فکری و اعتقادی آنان فراهم می‌گردد لذا دوستان سپاه و بسیج می‌توانند در راستای کمک و پشتیبانی جهت اعزام به راهیان پیشترفت و مباحث تبیینی و پدافند غیرعامل به دانشگاه کمک کنند. وی تصریح کرد: شاهدیم که تلاش دشمن در ایجاد یاس و نا امیدی از طریق فضای مجازی، موج نا امیدی را در برخی از دانشگاهیان دامن زده که البته کوتاهی‌های انجام شده در سنوات گذشته و حال نیز در مباحث آگاه‌سازی و تبیینی مزید بر علت است.

حجت الاسلام تولائی با ارائه پیشنهاد در راستای یک قرارگاه هم‌اندیشی گفت: با حضور جوانان و استادان دلسوز و آگاه، در قرارگاه می‌توان نیازها و فرصت‌ها و چالش‌ها و تهدیدها را بررسی و راه برون رفت را کشف و اقدامات تبیینی لازم را عملیاتی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *