حسب تصمیم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد که با حضور معاون دادستان اتخاذ شد و در راستای جلوگیری از قاچاق در حوزه فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها و مبارزه با پولشویی، اصناف مرتبط موظفند کلیه تراکنش های خرید، فروش، حمل و نگهداری مربوط به این گروه کالایی(اعم از مسکوکات، مصنوعات، شمش و آب شده) که وصف تجاری داشته باشد، در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.

علاوه بر موارد مذکور، اجرای این طرح موجب ارتقاء شفافیت گردش کالا در زنجیره تامین، جلوگیری از عرضه محصولات تقلبی، استانداردسازی محصولات تولیدی، افزایش تولید و حمایت از کارگاه های تولیدی، تسهیل صادرات مصنوعات و کاهش دلالی و مقابله با سوداگران بازار،خواهد شد.

مرداد سال ۱۴۰۱ با تصویب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز،گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها به ضوابط اختصاصی تبصره۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ملحق گردید،از این‌رو در صورت تخلف اصناف از این تکلیف قانونی، اموال در حکم کالای قاچاق محسوب می شود و علاوه بر ضبط مال به جزای نقدی محکوم خواهند شد‌.

با توجه به تذکرات متعدد و برگزاری جلسات توجیهی، ضروری است اصناف مرتبط جهت جلوگیری از ضبط اموال و تشکیل پرونده،فوراً در این سامانه اطلاعات لازم را ثبت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *