مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: به دنبال نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در فرودگاههای کشور، عملیات مطالعه، مشاوره و مستندسازی وضعیت موجود باند پروازی فرودگاه بین¬المللی پیام به منظور ارتقاء کیفی این باند در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی قراردادی با دفتر طرح، توسعه و عمران منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بینالمللی پیام به عنوان کارفرما در نخستین اقدام توسط اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عملیات اسکن باند فرودگاه بینالمللی فرودگاه پیام به طول تقریبی ۵۶ کیلومتر با دستگاه اسکنر انجام شده است.
اصلانزاده با اشاره به اهداف حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این پروژه تصریح کرد: هدف پروژه در این مرحله تعیین خرابیهای سطحی باند پرواز فرودگاه، تعیین شاخص ناهمواری یا Prl در تمام عرض باند، شاخص بافت درشت روسازی و عمق شیار در تمامی خطوط برداشت به طول ۵۶ کیلومتر خط است.
وی با اشاره به قرارداد این پروژه گفت: کارفرما در این مطالعات به دنبال شناخت علت بروز ناهمواری موضعی رخ داده در چند نقطه از باند پرواز فرودگاه، تعیین خرابیهای سطحی موجود و ارزیابی ظرفیت باربری باند پرواز فرودگاه است و در مراحل بعدی ظرفیت باربری باند پرواز فرودگاه با استفاده از دستگاه HWD و آزمایش DCP ارزیابی خواهد شد.