نشست هم اندیشی روسای انجمن های صنفی کارگران و استادکاران مهارتی گلستان با مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو مدیرکل استان گفت: ارائه آموزش های مهارتی به کارگران ساختمانی به عنوان یکی از گروه های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به طور جدی در استان پیگیری می شود.

وی افزود: با توجه به وجود ۱۷ هزار کارگر و استادکار ساختمانی در استان برنامه ریزی جهت توانمندسازی افراد در دو حوزه مهارتی و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

کرایلو تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه همکاری با انجمن کارگران و استادکاران مهارتی استان منعقد کردیم تا هم کارها و اقدامات به درستی انجام شود و هم آموزش های مهارتی به صورت هدفمند اجرا شود.

خواجه مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با توجه به پیشرفت جهان صنعتی، بدون توجه به آموزش های کاربردی و مهارتی نمی توان به این سمت هدایت شد.

وی افزود: یکی از عوامل رشد در صنعت ساختمان، استفاده از نیروی انسانی توانمند و ماهر در این حوزه است و پرورش نیروی انسانی ماهر با توجه به اینکه صنعت ساختمان جزء صنایع مادر به حساب می آید، نیاز اصلی جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه بیان کرد: هیچ نیروی انسانی امروز بدون آموزش و کسب مهارت نمی تواند موفق باشد.

دهسنگی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی گلستان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه های آموزش فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص حمایت و پیگیری مشکلات و دغدغه های کارگران و استادکاران ساختمانی، گفت: با توجه به نیاز اصلی کارگران و استادکاران به گذراندن دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت، لازم است تفاهم نامه همکاری در این حوزه منعقد شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ،هیچ کارگر و استادکار ساختمانی فاقد گواهینامه مهارت ساختمانی اجازه فعالیت در این حوزه را ندارد.

شایان ذکر است در این جلسه روسای انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان ها مطالب و مشکلات خود را بیان کردند.

گفتنی است علی مومنی فعال فرهنگی و اجتماعی، یلمه معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و تجری مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در این نشست حضور داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *