مومنی : خبرنگار گلستان / مهندس نورانی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در روزسه شنبه ۳بهمن در گروه خبری فجر گلستان گفت : انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای استان داشته و در طول ۴۵ سال گذشته همانگونه که جمعیت استان ۲.۵ برابر شده ، تعداد مراکز آموزش عالی ۶۲ برابر و تعداد دانشجو در استان ۶۴ برابر گردیده است.و همچنین در این مدت زمان تعداد بیمارستان ها ۴ برابر و تعداد تخت‌های بیمارستانی ۱۸ برابر شده است و در حوزه ورزشی ، فضاهای سرپوشیده ورزشی ۳۷ برابر شده و سرانه ورزشی هر فرد ۲۷ برابر رشد داشته است.
وی در ادامه افزود : در طول ۴۵ سال قبل در مسیر محرومیت زدایی راه های آسفالته روستایی ۷۸ برابر شده، روستاهای برخوردار از برق ۳ برابر و روستاهای برخوردار از آب شرب بهداشتی نیز ۶ برابر شده و خدمتی به نام گاز که در ابتدای انقلاب هیچ روستایی از آن برخوردار نبود امروز در ۹۳۲ روستای گلستان در اختیار مردم است.
نورانی ، یکی از مزیت های استان گلستان را کشاورزی بودن آن دانست که میزان تولیدات محصولات زراعی استان را طی ۴۵ سال قبل تا حالا ۵/۲ برابر ذکر کرد .
مهندس نورانی در خصوص اعتبارات عمرانی مصوب در سفر اول ریاست محترم جمهور به استان گفت : بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۱۸ مصوبه بود که تا کنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان آن بر اساس برنامه زمان بندی شده ، پرداخت گردیده است . وهمچنین اعتبارات عمرانی سفر دوم دکتر رییسی به گلستان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه بود.
وی در پایان افزود ، مجموع سرمایه گذاری مردمی و دولتی صورت گرفته در استان طی دولت سیزدهم در قالب پروژه های افتتاحی و پروژه های که آغاز گردیده و عملیات اجرایی آن حتمی است که به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *