سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری در واکنش به حمله برخی افراد ناشناس به مسئولان فدراسیون و تهدید آن‌ها گفت: چنین اتفاقاتی هیچگاه باعث دست کشیدن ما از مبارزه با فساد نخواهد شد. 

به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا

سوارکاری از رشته‌های مورد سفارش دین اسلام و از دیرباز یکی از رشته‌های محبوب ایرانیان بوده است. در عصر حاضر هم از مسابقات اسبدوانی به گونه‌ای استقبال می‌شود که در ورزشگاه‌های آن جای خالی برای حضور مخاطبین پیدا نمی‌شود.

معاملات مالی در این رشته همراه با جمعیت مخاطبین بالا رفته و سرمایه‌گذاران برای کسب درآمد در این رشته حاضر می‌شوند. خرید و فروش و تولید اسب‌های نژاددار و اصیل ایرانی از انگیزه‌های مالی موجود برای سرمایه‌گذاری در این رشته است. هر کجا که سود مالی بالا وجود داشته باشد، فساد نیز می‌تواند نفوذ کند و این موضوع نیز متاسفانه در رشته سوارکاری وجود دارد.

چندی پیش گروهی از افراد برای ایجاد رعب و وحشت، مسئولان فدراسیون را تهدید کردند و پس از مدتی که به هدف خود دست نیافتند، به ضرب و جرح آنها پرداختند. در پی این ماجرا به سراغ دبیرکل فدراسیون رفتیم تا موضوع را جویا شویم.

مصطفی دهدشتی ، این اتفاق در ایام ولادت امام علی(ع) و روز مرد بود و عملی که این افراد از خود نشان دادند، از روح ورزش و مردانگی به دور بود. الگوی همه ورزشکاران و پهلوانان ایران، امیرالمونین (ع) است و به شدت این کار را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: در فدارسیون سوارکاری مشکلات و تخلفاتی وجود داشته ‌و این موضوع از دید نهادهای نظارتی پوشیده نبود. مدتی قبل نیز کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس برای مبارزه با فساد و رفع مشکلات به رشته سوارکاری ورود کرد و بررسی‌های زیادی انجام داد و نهایتا با طرح موضوع در صحن علنی مجلس و با رای ۱۶۳ نماینده، پرونده به قوه قضائیه ارجاع شد. ما نیز به عنوان خدمت‌گذار در فدراسیون، خواستار از بین بردن فساد هستیم و از هیچ تلاشی برای این مهم دست نکشیدیم.

دبیر فدراسیون سوارکاری: از مبارزه با فساد دست نمی‌کشیم

وی ادامه داد: برخی افراد که دست آن‌ها از فدراسیون کوتاه شد و دیگر مثل قبل نمی‌توانستند از بیت‌المال و اموال مردم ارتزاق کنند، شروع به تهدید مسئولین فدراسیون کردند که دست از اصلاح موارد مختلف بکشیم. تلاش این افراد با تهدید خاتمه نیافت و مقابل فدراسیون نیز حضور پیدا کردند و بعد از آن هم معاونت فنی فدراسیون را با قمه و سلاح سرد مورد ضرب و جرح قرار دادند. در مدت اخیر مشکلات زیادی برای فدراسیون پیش آمده و شکایت‌هایی از فدراسیون قبلی در محاکم مختلف قضایی مطرح و در حال رسیدگی است به عنوان مثال در یک پرونده بیش از ۱۰ میلیارد تومان رای علیه فدراسیون صادر شده است.

دبیر کل فدراسیون افزود: از زمان حادثه، نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه در جریان این حرکت قبیح قرار گرفتند و در حال حاضر هم از طرف همین نهادها در حال پیگیری جدی هستند تا عوامل اصلی شناخته و محاکمه شوند. نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که چه کسی پشت این ماجرا است اما می‌توانیم حدس بزنیم که به چه کسانی مربوط است و با توجه به سرنخ‌های بدست آمده امیدواریم بزودی دستگیر و محاکمه شوند. از این پس نیز کمک و حمایت دستگاه‌های امنیتی و دولت را نیاز داریم تا بتوانیم در راه مبارزه با فساد، سربلند باشیم و از مسئولان فدراسیون نیز حمایت لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به سرمایه موجود در سوارکاری عنوان کرد: بخش بزرگی از سرمایه موجود در این رشته مربوط به بخش خصوصی است و باید از لطمه به آن جلوگیری کرد. تخلفات متعددی مطرح است که در حال حاضر پرونده‌ قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است. فدراسیون نیز در راستای احقاق حق، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد روند فعلی ما با شعار مقابله با فساد و عملکرد دولت انقلابی نیز هم‌خوانی دارد و حمایت بیش از پیش مسولان را می‌طلبد. چنین اتفاقاتی هیچگاه باعث دست کشیدن ما از مبارزه با فساد نخواهد شد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون سوارکاری همچنین درباره انتخابات این فدراسیون گفت: همه چیز برای انتخابات آماده است و فرآیندهای قانونی صورت گرفته و با تأیید وزارت ورزش و جوانان مقرر شد انتخابات رییس و اعضای هیأت رییسه قبل از پایان سال و در اسفندماه برگزار شود. سوارکاری یک صنعت است و ما در واقع ۲ ورزشکار داریم؛ هم انسان و هم اسب که یک موجود زنده است. ۹ رشته ورزشی در فدراسیون وجود دارد که برخی از آن‌ها المپیکی است و برخی‌ هم مثل اسبدوانی مخاطبان چند ده هزار نفره در هفته دارند که این‌ها ظرفیت بسیار بالای سوارکاری را نشان می‌دهند. امیدواریم با برگزاری مجمع و انتخاب رئیس با سرعت بیشتری در راه توسعه و اعتلای این رشته بومی گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *