رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف بیش از پنج کیلوگرم شیشه خبر داد و گفت: این میزان مواد مخدر صنعتی از یک قاچاقچی که سعی داشت با بسته بندی پ، ستی آن را به خارج از کشور منتقل کند، کشف شد.

به گزارش اداره کل  روابط عمومی  مرز اقتصاد 

سرهنگ حسین باباپور روز چهارشنبه در این خصوص افزود: با ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یک خرده فروش مواد مخدر در جنوب پایتخت، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن فعالیت مجرمانه متهم، مشخص شد که وی سعی در قاچاق مواد مخدر تحت پوشش بار منسوجات و پارچه به خارج از کشور را دارد.

سرهنگ باباپور گفت: با مشخص شدن روش کار متهم سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد او به تازگی مقادیری مواد مخدر را در داخل یک توپ پارچه جاساز کرده و پس از تحویل به یکی از ادارات پُستی قصد دارد آن را به خارج از کشور قاچاق کند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی آدرس محل سکونت فرستنده مرسوله شناسایی و ساعاتی بعد در همان محل در یک عملیات غافلگیرانه به همراه پنج کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه، دستگیر شد، اظهار کرد: متهم پس از دستگیری در خلال بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به قاچاقچیان مواد مخدر و افراد سودجویی که قصد دارند از طریق ارسال مرسوله‌های پستی نیات شوم و پلید خود را جامه عمل بپوشانند، هشدار داد: با تعامل و همکاری خوبی که بین پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب و ادارات پست استان تهران صورت گرفته کارکنان این گونه مراکز تحت آموزش قرار گرفتند.

دستگیری ۲ سارق حرفه ای محتویات خودرو

همچنین رییس پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، درخصوص سرقت محتویات خودروهای سواری در محدوده خیابان ۱۷ شهریور تهران، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۹ این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی قاسم‌پور ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد، متهمان پس از سرقت محتویات خودرو شهروندان اقدام به فروش برخی اموال مسروقه در سایت فروش اینترنتی به فروش می‌رسانند.

وی افزود: مأموران پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در بیست و چهارم بهمن ماه هویت متهمان را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری ۲ نفر از متهمان شده و از متهمان ۳ عدد کامپیوتر خودرو کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور گفت: ماموران پلیس در بازجویی از متهمان موفق به شناسایی مخفیگاه مالخر اموال مسروقه شدند و بلافاصله با هماهنگی های قضایی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کرده و در بررسی از محل تعدادی کامپیوتر و باطری خودرو، ضبط و باند سرقتی در مجموع به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت محتویات خودرو و مالخری اموال مسروقه در محدوده شرق تهران اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۵۹ بیسیم قرار دارد.

دستگیری سارق خودرو در ولنجک و زورگیر چهاراره ولیعصر(عج) هم از دیگر خبرهای امروز پلیس پایتخت است.

منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *