وزیر صمت ایران عصر دیروز عازم سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی در شهر ابوظبی امارات شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی مرز اقتصاد ؛علی‌آبادی در نشست گروه غیر رسمی کشورهای در حال الحاق سازمان تجارت جهانی که در حاشیه سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی برگزار شد، سخنرانی کرد.

در این نشست که در ابوظبی امارات برگزار شد، معاون دبیرکل سازمان تجارت جهانی نیز حضور داشت، مباحث و منافع کشورهای در حال الحاق مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

ژانگ معاون دبیرکل WTO گفت: بعد از ۸ سال دو کشور در این اجلاس مذاکرات الحاق خود را به اتمام رساندند و امیدواریم بعد از این، کشورهای دیگر نیز به زودی به عضویت سازمان تجارت جهانی درآیند.‌

ژانگ افزود: کشور‌هایی که به عضویت “دبلیو تی آو ” درآمده‌اند، نشان دادند با حمایت سیاسی و تلاش خوب، عضویت در WTO قابل تحقق است و به شرایطی برد_برد میانجامد.

در ادامه این جلسه که دوشنبه هفتم اسفندماه در امارات متحده عربی برگزار شد، معاون دبیر کل سازمان تجارت جهانی نیز حضور داشت، مباحث و منافع کشور‌های در حال الحاق مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

گروه غیر رسمی دولت‌های در حال الحاق به WTO متشکل از ۲۴ کشور است که در سال ۲۰۱۸ تشکیل شده و منافع کشور‌های در حال الحاق را نمایندگی می‌کند.

گروه غیر رسمی کشور‌های در حال الحاق تلاش می‌کند روند پیوستن کشور‌های در حال الحاق را به این سازمان بین‌المللی تسهیل نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzeeghtesad.ir/?p=12797

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *