فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را مرزبانان کشف کنند، گفت: بیش از ۴ هزار عملیات گروهگ های تروریستی توسط مرزبانان در سراسر کشور مهار کرده اند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  مرز اقتصاد ؛در نشست خبری مرزبانی ناجا در حوزه کشفیات و کاروان های راهیان نور که صبح امروز در ستاد مرزبانی فراجا برگزار شد، احمد علی گودرزی گفت: مرزبانان چشمان بیدار کشور هستند که در بیش از ۸ هزار کیلومتر در سراسر ایران فعال بوده و از مرز ها ۵۰ درصد در حوزه پشتیبانی ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: کنترل مرز دریا بر عهده ما در قالب دریابانی در ۶ نقطه مشغول خدمت هستند امسال در ۳ مرحله در حوزه پهپادی برای جلوگیری از گروه های معاند الحاق های مناسبی انجام دادیم که افزایش توانایی عملیاتی رشد خوبی داشته است همچنین یک مرکز آموزش تفنگ دار دریایی برای آموزش ناخدا ها و هم ملوانان و به ویژه تفنگداران را راه اندازی کردیم.
وی افزود: مبلغ ۳ میلیارد یورو برای مرزبانی تخصیص داده شده که ما تجهیزات و یگان های ما در حال ادتقاء است که در آینده بعد از انجام زیر ساخت ها تصاویر هوایی را از مرزها خواهیم داشت.البته در مکان های کوهستانی طرح خوشایند سازی محیط را انجام دادیم به طوری که تعداد زیادی از مقر های انتظامی را به برق سراسری متصل شده است.
تصریح کرد: در پایش و کنترل مرز پایش هوشمند به صورت پهپادی و تصویری عمل می کنیم از طرفی تعداد زیادی رادار در مناطق خشکی و دریا قرار دادیم تا هنگام ورود به کشور مطلع شویم همچنین در یک سال اخیر ۱۴۰ شناور در سراسر کشور فعال کردیم و باید بگویم با کشور عراق همکاری خوبی داریم و با مجهز شدن دوربین در لباس و مراکز کنترل خوبی داریم.
وی ادامه داد: در دریا بیش از ۴۰ شناور در جنوب و شمال کشور را تحت کنترل و نظارت ما قرار دارد که بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت کشف شده است. همچنین ایجاد امنیت برای فعالیت اقتصادی را در برنامه داریم البته رشد ۹۵ درصدی و ۱۱ درصد شناورهای به ترتیب داخلی و خارجی ما در کنترل آنها و کشفیات رشد داشته ایم.
وی گفت: در حوزه دیپلماسی با کشورهای همسایه ارتباط مستمر داریم و تا کنون ۱۲۷ نشست را برای رفت و آمد تجار در مرزها داشتیم همچنین در ۹۰ کشور دنیا در قالب یک نشست گارد ساحلی ارتباط خوبی داریم. در خصوص پروانه گذر شناورها به صورت رایگان در سامانه پلیس من قابل دریافت است که رضایت مندی مردم را داشته است.
فرمانده مرزبانی فراجا اضافه کرد: امدادرسانی به شناورها در حوادث و همچنین سیل سیستان و بلوچستان در شهرهای مختلف اقدام به کمک رسانی انجام دادیم. امسال برای قاچاقچیان کالا سال سختی بود ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را مرزبانی کشف کردیم و ۲۷ هزار و ۵۷۷ پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13190

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *