مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در ایام خانه تکانی، مصرف لحظه‌ای آب در پایتخت به ۵۵ هزار لیتر در ثانیه رسید، گفت: این میزان مصرف، معادل مصرف آب در اوج مصرف روزهای گرم تابستان بوده است.

به گزارش مرز اقتصاد ؛محسن اردکانی با اشاره به میزان بارش‌های اخیر باران و برف در استان تهران، ادامه داد: این در حالیست که با نگاه آماری بارش‌ها نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و نسبت به بلندمدت ۵۰ ساله نیز وضعیت مناسبی نداریم.

وی افزود: بر این اساس ضرورت دارد تمهیداتی از جانب شرکت‌های آب و فاضلاب و وزرات نیرو و هم توسط مردم انجام شود تا با این آمادگی به استقبال تابستان ۱۴۰۳ برویم.

مدیرعامل آبفای استان تهران درباره اقدام های انجام شده برای تأمین آب بدون استفاده از منابع سد خاطرنشان کرد: اقدام ها در این زمینه در استان تهران پیگیری می‌شود و منطبق با برنامه حرکت می‌کنیم. در بخش دیگر نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

وی بر ضرورت تجهیز همه مراکز حساس مانند بیمارستان هاو فرودگاه‌ها به مخازن اضطراری آب تأکید کرد گفت: در صورت تعبیه مخازن تا ۴۸ ساعت آب این مراکز تأمین می‌شود که در این زمینه بخش زیادی همکاری کرده‌اند وتعداد دیگری نیاز به همکاری دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه همه ادارات دولتی تهران متناسب با مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری ملزم به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته شدند، خاطر نشان کرد: این ادارات بالای ۷۰ درصد همکاری داشته‌اند و از ۳۰ درصد دیگر درخواست داریم این موضوع را رعایت کنند.

اردکانی با بیان اینکه در آستانه سال نو هستیم، افزود: خانه تکانی را با آب تکانی اشتباه نگیریم و با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف، می‌توان خانه تکانی را با حداقل مصرف آب انجام داد. این در حالیست که در ایام خانه تکانی، مصرف لحظه‌ای آب در پایتخت به رقم ۵۵ هزار لیتر در ثانیه رسید که این میزان مصرف، معادل مصرف آب در اوج مصرف روزهای گرم تابستان بوده است.

وی ضمن درخواست از همراهی تهرانی‌ها در این روزهای پایانی سال،ادامه داد:‌امیدواریم با مصرف بهینه، بتوانیم آب خوبی را در تابستان ۱۴۰۳ تأمین کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در ارتباط با پیک مصرفی آب در ماه مبارک رمضان، گفت: در سحرگاهان و زمان افطار تغییراتی را در مصرف آب داشته‌ایم بطوریکه قبل از ماه مبارک رمضان، ۲۲ متر مکعب بر ثانیه گذر آبی داشتیم اما با شروع رمضان ۵ متر مکعب بر ثانیه گذر آبی بیشتر شده است و به ۲۷ مترمکعب بر ثانیه رسید که با همراهی مردم در کلیت تأمین آب مصرفی جای نگرانی نیست.

انتهای پیام /

منبع : ایرنا

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13356

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *