به گزارش مرز اقتصاد ؛مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹ درصد به ۱۰ درصد)، به ‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بوده و سازمان امور مالیاتی صرفا مجری قانون می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان یزد، رضا نجف‌زاده اظهار داشت: بنا به اصل ۵۱ قانون اساسی، هیچ نوع مالیات وضع نمی‌شود مگر به موجب قانون، موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی به موجب قانون مشخص می‌شود. بنابراین با عنایت به بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد (از ۹ درصد به ۱۰ درصد)، به عنوان سهم دولت افزایش می‌یابد.

وی افزود: به ‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تامین منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان کرد: مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده در موارد عرضه کالا و خدمات مشمول (به استثنای کالاهای خاص موضوع ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده که دارای نرخ های جداگانه‌ای می‌باشند)، مکلف‌اند از ابتدای سالجاری و در زمان صدور صورتحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ده (۱۰) درصد در صورتحساب درج و از خریدار دریافت نمایند.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13449

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *