مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز مهم‌ترین دستاورد‌های سال گذشته و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت در سال‌جاری را اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز، مهندس احمدرضا حیدرنیا از رشد ۱۰۴ درصدی تولید این شرکت در سال گذشته و حضور موثر و مقتدر در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد.

مهندس حیدرنیا که در جمع هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شیراز سخن می‌گفت از توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران طی سال‌های اخیر یاد کرد و اظهار داشت: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی به رشد چشمگیر این شرکت در عرصه تولید در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از شاخص‌ترین دستاوردها اشاره و عنوان کرد: رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها در سال گذشته در شرکت پتروشیمی شیراز در سایه همت و تلاش همه کارکنان این مجموعه محقق شد که جا دارد از تک تک همکارانم کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی علی‌رغم محدودیت‌هایی همچون قطعی گاز را نشان‌ از تعهد و تلاش مجموعه پتروشیمی شیراز برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و خاطرنشان کرد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد که پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش رو، به طور مداوم در حال ارتقاء سطح کیفیت و کمیت تولیدات خود است.

*افزایش ۲۵ درصدی سهم پتروشیمی شیراز از فروش اوره*

مهندس حیدرنیا در ادامه به سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکتهای اوره ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: بررسی دقیق آمار و ارقام به خوبی نشان‌ دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند گویای این مهم است که سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره سازهای کشور ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز این افزایش از توان بالای تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز حکایت دارد که به افزایش چشمگیر سهم این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی منجر شده است.

مهندس احمدرضا حیدرنیا همچنین به پیشرفت قابل توجه پروژه‌های توسعه‌ای علاوه بر افزایش تولید، اشاره و در این خصوص نیز خاطرنشان کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید.این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف صرفه‌جویی ارزی و خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره و این مهم را نیز گامی بسیار موثر در راستای خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

*صرفه جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی*

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز گفت: بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم باعث صرفه جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی شده که همین امر نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مهندس حیدرنیا همچنین با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور، گفت: اسید نیتریک به عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملاً راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز در خاتمه سخنانش به برنامه‌های آتی این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳، گفت: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=13945

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *