هلدینگ صباانرژی با تعامل حداکثری خود با وزارت نفت توانست، یک قرارداد تولید لوله‌های درز جوش جداری به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار فیمابین شرکت لوله سازی اهواز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضا برساند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)  در مراسم اختتامیه  بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران، که با حضور وزیر نفت، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز برگزار شد، یک قرارداد تولید بار اول فیمابین شرکت لوله‌سازی اهواز با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضای طرفین رسید.

ارزش این قرارداد که به اهتمام رایزنی‌های مدیران ارشد هلدینگ صباانرژی با وزیر نفت صورت پذیرفت، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بود که توسط دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز، و دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضا رسید.

دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در خصوص این قرارداد تاکید کرد: در هلدینگ صباانرژی اهتمام ما بر این است که شناخت حداکثری نهادهای مختلف نظام با توانمندی‌های شرکت‌های تابعه هلدینگ صورت پذیرد تا از توانمندی‌های این شرکت‌ها برای رشد و توسعه کشور عزیزمان نهایت بهره‌مندی در دستور کار مسئولین قرار گیرد، امروزه وزارت نفت با شناخت کاملی که از شرکت‌های تابعه هلدینگ صباانرژی دارد در بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خود اعتماد کامل به هلدینگ صباانرژی دارد که منجر به انعقاد قرارداد بومی سازی و ساخت لوله درز جوش جداری سایز ۲۰ اینچ مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شد.

گفتنی است پیش از این نیز هلدینگ صباانرژی با هدف خروج شرکت لوله‌سازی اهواز از زیان عملیاتی، نسبت به اخذ پروژه‌های ملی برای شرکت لوله‌سازی اهواز اهتمام ویژه ورزیده است و در سال گذشته با اخذ ۸ هزار میلیارد تومان قرارداد برای شرکت لوله‌سازی اهواز، توانست برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۳ شرکت لوله‌سازی اهواز ۲ هزار میلیارد تومان سود پیش بینی کند.

طرح احیای کارخانه لوله اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز و اخذ قرارداد پروژه ملی خط لوله اهواز به گوره، از دیگر اقدامات هلدینگ صباانرژی برای خروج شرکت لوله‌سازی اهواز از زیان عملیاتی است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم هیچ‌گاه منتظر شرکت‌های خارجی و مذاکرات نبودیم و همواره نگاه ما در زمینه تأمین کالا رو به داخل بوده است، گفت: درهای وزارت نفت را به روی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باز کرده‌ایم.

همچنین محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در خصوص این قرارداد تولید بار اول، اظهار کرد: این قرارداد در خصوص بومی سازی و ساخت لوله درز جوش جداری سایز ۲۰ اینچ است که قرار است توسط شرکت لوله سازی اهوز به عنوان تولید بار اول ساخته و نیاز وزارت نفت در این حوزه تامین شود.

وی افزود: تولید این لوله ها کمک شایانی به جلوگیری از خروج ارز از کشور می کند و همچنین تامین نیاز وزارت نفت با قیمت ارزان تر در کشور و سریعتر انجام خواهد شد.

دانیاری با بیان اینکه قرارداد امروز با هدف تاکید بیشتر بر توان داخلی تولید کنندگان منعقد شد، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف امضای این قراردادحمایت از تولید داخل در راستای جهش تولید در سال جاری می باشد .

گفتنی است پیش از روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم، لوله‌های درزجوش نفتی مورد نیاز صنایع نفت با استفاده از سیاست‌های تهاتری از منابع وارداتی تهیه می‌شد.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=14117

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *