به گزارش مرز اقتصاد ؛یازدهمین جشنواره منطقه ای تخصصی تدریس برتر،ویژه دانشجو معلمان با حضور هشت دانشگاه کشور در یزد آغاز شد. مدیر امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:جشنواره تخصصی الگوهای برتر تدریس با ۵۷ شرکت کننده از ۸ استان کشور به میزبانی یزد به مدت دو روز با هم رقابت می کنند.

علی اکبر کریمی زارچی اظهار کرد:شرکت کنندگان از استان های اصفهان،سیستان بلوچستان،کرمان، هرمزگان،فارس،خراسان جنوبی،چهارمحال بختیاری و یزد در این رقابت حضور دارند.

وی تصریح کرد: در رشته‌های آموزش ابتدایی ۲۰ نفر ، نیازهای ویژه پنج نفر ، راهنمایی و مشاوره هفت نفر ، امور تربیتی پنج نفر ، تربیت بدنی ۲ نفر ، الهیات ۶ نفر ، ریاضی چهار نفر ، علوم اجتماعی سه نفر و زبان و ادبیات فارسی چهار نفر از دانشجو معلمان حضور دارند.

او افزود:جشنواره تدریس برتر بهترین فرصت و بستر برای دانشجو معلمان به منظور ارائه صحیح، آنچه در کلاس ها اتفاق افتاده است.و آنچه در دانشگاه فرهنگیان فراگرفته در جشنواره به منصه ظهور می رساند و علاوه بر ارزیابی دانشجو معلم،دانشگاه فرهنگیان نیز ارزیابی می شود.و این جشنواره خاص دانشگاه فرهنگیان است که سطح مهارتی و سطح دانشی را ارزیابی می کند. او با تاکید بر رسالت دانشگاه فرهنگیان گفت: وظیفه سایر دانشگاه ها به صرف انتقال دانش است و این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان به دانش انتقال دانش نیز توجه ویژه می کند.

کریمی زارچی خاطر نشان کرد:با توجه به این که برای اولین بار مرحله منطقه ای این جشنواره در استان یزد برگزار می شود و نیز یک رقابت سالم و واقعی را شاهد باشیم و ارزیابی صحیحی از این جشنواره و دانشگاه های فرهنگیان استان ها داشته باشیم رقابت دانشجو معلمان در کلاس های کاملا واقعی با حضور دانش آموزان،و توجه به عدالت آموزشی به منظور بسط و توسعه و ترویج مدارس دولتی انتخاب شدند.و نیز به منظور استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی سایر استان ها علاوه بر اساتید برجسته استان یزد از تمامی استان هایی که شرکت کننده دارند به فراخور رشته و تخصص،نماینده علمی و داورانی هم حضور خواهند داشت. وی هدف از برگزاری جشنواره تدریس برتر را تمرین معلمی و نمایش فعالیت های دانشگاه فرهنگیان بیان کرد.

لینک کوتاه ؛ https://marzeeghtesad.ir/?p=14217

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *