نقش والدین در این دوران بسیار کلیدی است.والدین هم می توانند منشا آرامش و هم منشا نگرانی دانش آموزباشند ولی والدینی که نقش حامی وتکیه گاه را دارند در این دوران می توانند کمک کننده باشند.
چند وظیفه والدین در این دوران:
۱-فضایی آرام و به دورازسروصدا رافراهم کنند) حدالامکان فرزندان کوچکتررا آرا کنند،اگرسروصدای تلویزیون تمرکز دانش آموزرا به هم میزند.ازسایر اعضای خانواده در خواست کنید تلویزیون را باصدای کم مشاهده کنند.
۲-نوراتاق فرزندشون را بررسی وآن را رفع کنند)چرا که نورکم یا زیاد روی تمرکزودید دانش آموز اثرگذاراست.
۳-شنونده خوبی باشید و ازمقایسه پرهیز کنید)گاهی دانش آموز احساس خوبی نسبت به یکی از دروس ندارد و یا حتی دچار ضعف می باشد وممکن است یکی از امتحانات خود راخوب نداده باشد به جای مقایسه وسرزنش کافی است به صحبت هایش کامل گوش دهید.
فرزندشما در این موقعیت ها بیشتر از راهنمایی،به دوگوش شنوا نیاز دارد چرا که افراد وقتی صحبت می کنند تخلیه هیجانی می شوند واین مسئله به تمرکز بهترشان درساعات دیگر روز کمک می کند.
۴-مشکلات خانواده را به فرزندان منتقل نکنید)انتقا مشکلات به فرزندان در هیچ زمانی توصیه نمی شود.ولی دردوران امتحانات این مسئله بسیار بسیارحیاتی است.با جلوگیری از بیان و انتقال مشکلات در حفظ ،خونسردی و دلگرمی فرزندتون می کوشید.
۵-از مهمانی رفتن و دعوت مهمان بپرهیزید) چراکه باعث مختل شدن تمرکز فرزندتون می شود.

مهسایوسف وند روانشناس و مشاورتحصیلی

لینک کوتا :https://marzeeghtesad.ir/?p=14315

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *