مدیر کل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشورگفت : به غیر از فرودگاه بین المللی حضرت امام(ره)، از مجموع ۵۶ فرودگاه ذیل شرکت فرودگاه‌های کشور جمعا ۹ فرودگاه براساس استانداردهای جهانی و سطح زیرساختها به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته می‌شوند که فرودگاه یزد نیز از جمله آنهاست و تلاش داریم خدمات به مسافران را نیز در این سطح ارتقا دهیم.

“رضا کارگر”درجمع خبرنگاران استان یزد از تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه صنعت هواپیمایی کشورخبر داد و ابراز داشت : اخیراً رویدادی در رابطه با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی کشور برگزار و این فرصت‌هادر قالب اطلس و کتابچه‌ای تهیه و منتشر شده تا سرمایه‌گذاران در صورت تمایل به این فرصتها ورود داشته باشند.

مدیر کل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشورخاطرنشان کرد : مشکل فرسودگی ناوگان و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا مسافر را از مهم‌ترین چالش‌های هواپیمایی کشور خواند و اظهار کرد: هرچند مشکل فرسودگی ناوگان را داریم ولی به‌هیچ‌ وجه ایمنی در صنعت هوانوردی شوخی‌بردار نیست و ازسوی سازمان هواپیمایی با جدیت رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد تأخیرهای در پرواز هواپیماها مربوط به ایرلاین‌ها و خارج از اختیار فرودگاه‌ها است  تصریح داشت : عمده این تاخیرها  اتفاقی است که ناشی از نقص فنی هواپیماها و رفع آن درراستای ایمنی پرواز صورت  می گیرد .

مدیر کل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه افزود :ایرلاین‌ها در قبال تأخیر در پرواز هواپیماهایشان یکسری وظایف در مورد مسافران بر عهده دارند که امیدوار بودیم با ورود ایرلاین‌های خارجی و ایجاد فضای رقابت در پروازهای داخلی، شاهد بهبود این خدمات از سوی ایرلاین‌ها نیز باشیم.

کارگر تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت ایرلاین‌ها و نیز پیگیری ایجاد ایرتاکسی‌ها در کشور را از دیگر تدابیر هواپیمایی کشور دانست و تصریح کرد : البته موضوع ایرتاکسی‌ها در کشور به غلط «جت‌های شخصی» تعبیر شده است در حالیکه  منظور ما استفاده از هواپیماهای سبک با تعداد مسافر اندک است که می‌تواند در رفع مشکلات و کمبودها موثر واقع شود.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل کمبود هواپیما در کشوراظهار داشت : اقداماتی برای رفع این مشکل اندیشیده شده که یکی از از آنها استفاده از ایرلاین‌های خارجی برای خدمات رسانی در پروازهای داخلی بود که علی‌رغم این‌ که در برنامه هفتم توسعه دیده شد و در کمیسیون تلفیق بودجه نیز رأی آورد ولی از دستور کار مجلس خارج شد و بسیاری از برنامه‌های دولت را در سال جاری نیز تحت تاثیر قرار داد.

مدیر کل روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان از مصوبه آموزشهای هوانوردی عمومی و بازدید از لجستیک فرودگاهی برای رسانه ها خبر داد .

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=14407

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *