مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت : فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود

به گزارش افق امروز  ؛ «کمال دهقان منشادی»  در جمع اصحاب رسانه استان گفت: ساخت فرودگاه یزد به سال ۱۳۴۸ بازمی‌گردد و بسیاری از فضاهای این فرودگاه مربوط به ۵۰ سال قبل است لذا نیازمند عزمی جدی مسئولان جهت نونوار شدن این فضاهاست.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت وسعت فرودگاه یزد دو برابر و از این حیث جزو پهناورترین فرودگاههای کشور خواهد شد گفت: وسعت کنونی فرودگاه یزد ۵۷۰ هکتار است که بر طبق این مصوبه، ۵۰۰ هکتار از زمین‌های جنب فرودگاه نیز به فضاهای کنونی اضافه خواهد شد و در این صورت فرودگاه یزد از نظر وسعت به بزرگترین فرودگاه شرکت فرودگاههای کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از تعریف و تکمیل هفت طرح مطالعاتی و تکمیل ۹۶ درصد آن  خبر داد و درادامه افزود : در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان دستور اجرای سه مورد از این طرحها صادر شده و به‌ زودی وارد فاز اجرایی در این طرحها خواهیم شد .

دهقان منشادی خاطرنشان کرد: البته طی یک‌سال گذشته طرح‌های کوتاه ‌مدت متعددی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان جهت بهبود سیما و منظر فرودگاه یزد از جمله محوطه سازی، نورپردازی و سایر اقدامات صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسئول : یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که سرمایه گذار خارجی در مورد آن اعلام آمادگی کرده است، ایجاد شهر فرودگاهی در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار است که در صورت راه‌اندازی اولین شهر فرودگاهی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه یزد طی یک‌سال گذشته از احداث پارکینگ روباز با گنجایش یکهزار خودرو گفت : از افزایش ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه در آینده خبر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پروازهای فرودگاه یزد ۱۰۰ تا ۱۱۰ پرواز در هفته است که در جریان اعزام‌ها زائران سرزمین وحی به ۱۳۰ پرواز در هفته نیز افزایش یافته است گفت : در حال‌ حاضر ۸۰ درصد از پروازهای یزد به مقصد تهران، ۱۰ درصد به مقصد مشهد و ۱۰ درصد به سایر مقاصد از جمله بندرعباس، نجف‌اشرف و مدینه است.

دهقان منشادی از خریداری دستگاه‌ «ای بریج» برای فرودگاه یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها با نصب این دستگاه ۱۸۰۰ مترمربع به فضای مفید سالن انتظار و ترمینال مسافری فرودگاه افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از پروازهای فرودگاه یزد توسط شرکت هواپیمایی «یزد ایر» انجام می‌شود و افزود خوشبختانه پیشرفت این شرکت هواپیمایی تازه تاسیس استان تاکنون خوب بوده و عملکرد خوب آن را در اعزام زائرین یزدی اربعین سال گذشته شاهد بودیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد دلیل لغو مسیر پروازی یزد – استانبول را کمبود مسافر عنوان کرد و گفت : برای ایجاد و دوام یک مسیر پروازی نیازمند ۶۰۰ مسافر در هفته می باشد ودر تلاش برای بازگشت پروازهای یزد – کیش هستیم .

دهقان منشادی با اشاره به تاثیر تحریم های غرب بر فعالیت فرودگاه‌های پردیس و مهریز در استان یزد از راه اندازی ترمینال بار هوایی فرودگاه یزد طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: تلاش داریم با جذب بار از استان‌های مجاور یزد، در این بخش به ویژه در حوزه صادرات فعالیتهای موثری داشته باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه بسیاری از انتقادهایی که نسبت به نوع و نحوه خدمات در پروازها مطرح می‌شود، خارج از محدوده اختیارات فرودگاههاست تصریح داشت : ایرلاین‌ها در حوزه پروازها خدمات ارائه می‌کنند و سازمان هوایی کشور ناظر بر سایر بخش هاست

وی خاطرنشان کرد:  با این وجود فرودگاه‌ها بسیاری از مسائل مرتبط با پروازها را نیز به رغم این که جزو وظایفشان نیست، در قالب رایزنی و تعاملاتی که با ایرلاین‌ها دارند، مطرح و پیگیری می‌کنند.

دهقان منشادی در پایان تأسیس شرکت هواپیمایی «یزد ایر» و افزایش وسعت فرودگاه یزد را ازدستاوردهای دولت آیت الله شهید رئیسی در حوزه حمل و نقل هوایی استان عنوان کرد.

لینک کوتاه :https://marzeeghtesad.ir/?p=14411

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *