اولین جلسه تدوین سلسله کتاب های”از یزد چه می دانم” با حضور مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، مسئول حسینیه هنر یزد و مسئولین دانشگاه یزد برگزار شد.

اولین جلسه تدوین سلسله کتاب های”از یزد چه می دانم” با حضور سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد،مصطفی زارع زاده سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، علی اصغر مرتضایی راد مسئول حسینیه هنر یزد، دکتر محسن رفیعیان استادیار گروه شهرسازی دانشگاه یزد و جمعی از مسئولین در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد.

در این جلسه مصطفی زارع زاده سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با طرح این مسئله که نگاه ویژه ی مقام معظم رهبری«مدظله» نسبت به مقوله ی هنر و هنرمندان و اهمیت موضوع باعث شده تا در دیدارهای معظم له با اقشار مختلف همیشه این قشر در صف اول قرار گیرند تاکید کرد: امروز دشمن با ابزار هنر به سمت ما می تازد و لازم است تا اینکه قالب هنر را با محتوای صحیح و درست پر کنیم و به مخاطبین خود ارائه دهیم.

وی ادامه داد:امروز یکی از مشکلات ما در حوزه ی تبیین هویت شهر جهانی یزد نداشتن کتابی مرجع با محتوای داستانی برای مفاخر، ضرب المثل ها، اماکن و سبک زندگی یزدی به منظور ارائه به جامعه ی هدف خود از جمله هنرمندان، نویسندگان، فیلم سازان، تورهای گردشگری و ….و عدم تولید محتوا بوده است و راهکار این موضوع تدوین ۴ دایره المعارف به شیوه ی داستانی در حوزه های اشاره شده است.

در ادامه سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد با بیان تاریخچه ی کشوری مانند سنگاپور ادامه داد: این کشور با قدمتی بالغ بر حدود ۷۰ سال اما هویت خود را در قالب موزه ی تاریخ سنگاپور چنان به معرض نمایش گذاشته که انگار سال ها فرهنگ و هویت دارد و حال آنکه ایرانی ها نسبت به مستند سازی تاریخ خود و تقویت آرشیو ملی بسیار ضعیف عمل کرده اند و شاهد مثال این است که در مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد علیرغم همه ی تلاش ها تنها ۸میلیون برگ سند وجود دارد.

زارع ادامه داد: لازم است تا امروز همه ی دستگاه ها و گروه های فرهنگی گرد هم آییم و با هم افزایی بیشتر و بدون نگاه های شخصی سلسله کتاب های”از یزد چه می دانم” را تدوین کنیم. در ادامه ی این جلسه علی اصغر مرتضایی راد مسئول حسینیه هنر یزد و دکتر محسن رفیعیان استادیار گروه شهرسازی دانشگاه یزد به ارائه ی نظرات خود پرداختند و مقرر شد جلسات کارگروه به صورت منظم برگزار گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *