پتروشیمی جم هرچه با مشکلات بیشتر مواجه شده قوی تر شده است

به گزارش «جام جم»؛شرکت پتروشیمی جم عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید الفین در جهان، یکی از طرح های توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سال ۱۳۷۹ در منطقه ویژه پتروشیمی پارس در عسلویه بوده‌است که عمدتا به منظور تولید الفین ها و پلی اتیلن های سبک خطی و سنگین تاسیس گردیده است. این شرکت امروز یکی از شرکت های پیشتار کشور در زمینه صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

«جام جم» برای بررسی وضعیت هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست و رویکردی که این شرکت در این نمایشگاه در پیش گرفته با مهندس عبدالرحیم قنبریان گفت وگو کرده است.

قنبریان در این زمینه گفت:پتروشیمی جم در هفده دوره ای که از نمایشگاه ایران پلاست برگزار شده در همه این نمایشگاه ها حضور فعال داشته است. این مجموعه به عنوان بزرگترین شرکت تولید کنند پلیمر در صنعت پتروشیمی با تنوع محصول زیاد افتخار داشته در سنوات گذشته ضمن ورود به بازارهای جدید و معرفی تولیدات خود بخشی از مایحتاج خود را در این نمایشگاه ها تأمین کند. وی ادامه داد:حضور شرکت هایی مانند پتروشیمی جم در نمایشگاه های داخلی و بین المللی لازم است.بدون تردید بهترین و موثرترین رویکردی که چنین شرکت هایی در پیش گرفته اند این است که خود را به جهان معرفی می کنند و محصولات خود را عرضه می کنند.

بسیاری از دستآوردها و موفقیت هایی که در شرکت پتروشیمی جم صورت گرفته ماحصل فعالیت های متخصصان متعهد این پتروشیمی بوده است. قنبریان تصریح کرد:شرکت پتروشیمی جم در اواخر دهه هفتاد به عنوان یک پروژه تعریف شد و در نیمه های دهه هشتاد راه اندازی و به تولید رسید.

این در حالی است که در این مقطع زمانی این شرکت و شرکت های دیگر با بدترین وضعیت سیاسی و تحریم های بین المللی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مواجه شده بودند. با این وجود از همان زمان تاکنون پتروشیمی جم هر چه با مشکلات بیشتری مواجه شده به همان میزان قوی تر شده است.

هر جایی که کمبود وجود داشته تلاش کرده و به خودکفایی رسیده و در شرایط کنونی متخصصان پتروشیمی جم موفق شده اند در حدود پنج هزار قطعه در واحد خودکفایی این شرکت طراحی و تولید کنند. وی ادامه داد: امروز ما موفق شده ایم یکی از حساس ترین تجهیزات پتروشیمی را با کمک یک شرکت دانش بنیان که در همین نمایشگاه ها خود را عرضه کرده بودند و شاید کسی آنها را باور نداشت تولید کنیم.

ما امیدواریم در اولین فرصت که به نظر می رسد آبان ماه امسال است این تجهیزات را نصب کنیم.هدف نیز این است که دروازه ای را در زمینه این تجهیزات برای پتروشیمی کشور ایجاد کنیم و کشور را از خرید این تجهیزات که تاکنون از کشورهای اروپایی خریدای می شده خودکفا کنیم.

رهبر معظم انقلاب همواره به خودباوری و ایمان به خود تأکید داشته اند که پتروشیمی جم نیز در این مسیر حرکت کرده و این مسیر را به عنوان مسیر اصلی برای خود انتخاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *