به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبر آنلاین

کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به ضرورت برگزاری این رویداد عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین جشنواره‌ای که می‌تواند در رفع مشکلات و اختلافاتی که در جامعه پیش آمده، موثر و باعث ایجاد همدلی، اتحاد و یکپارچگی باشد، جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی است؛ این جشنواره؛ رویدادی است که شاید مدت‌ها قبل باید برگزار می‌شد و اتفاقات سال قبل و قرار گرفتن در شرایطی حساس باعث شد تا به روند برگزاری این جشنواره سرعت بخشیده شود.

وی افزود: ما باید توجه کافی به همه قومیت‌ها داشته باشیم و از این طریق مانع خطور اندیشه تجزیه سرزمین مادری و آب و خاک ایران عزیز در ذهن بیگانگان باشیم. همه به واسطه چنین رویدادی دوباره به یکدیگر و به دیگران یادآوری می‌کنند که همه ما در وهله اول ایرانی هستیم و ملیت ایرانی مهم ترین شاخصه همبستگی ایرانیان است. جای این جشنواره در سینما خالی بود و حالا که دست اندرکاران جوان و خوش فکر جشنواره اقوام در امر برگزاری رویدادهای جدید اقدام و جسارت به خرج داده‌اند و وارد حوزه زبان و گویش و زیست بوم و به طور کلی فرهنگ قومیت‌ها از دریچه سینما شده‌اند، باید بگوییم که چنین اقدامی بسیار ارزشمند است.

تبریزی با اشاره به رویکرد خود در دبیری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: من نیز تمام تلاشم را برای برگزاری قوی و جدی این رویداد به کار خواهم بست و از همه فیلمسازان و سینماگران و دوستان هنرمندم نیز درخواست دارم تا با ما و این رویداد همراه شوند تا بتوانیم همه اقوام ایرانی را در کنار هم ببینیم و همنشینی و همدلی میان آنان را بیش از پیش تقویت کنیم و با صدای بلند اعلام کنیم اگر از اقوام مختلفیم اما همه ایرانی هستیم و یکدل و یکصدا به ملیت و ایرانیت خود افتخار می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین اگر با مشکل یا ضایعه‌ای روبرو شدیم یا در فضای اجتماعی به هر دلیل التهابی ایجاد شد، می‌توانیم کنار هم و باهم برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم. ملت ایران همواره در کنار هم بوده‌اند و مسائل و مشکلات یکدیگر را درک و در همنشینی با یکدیگر، تاکید می‌کنند.

تبریزی عنوان کرد: قرار بر این است که جشنواره فیلم اقوام ایرانی به صورت مستقل و مردمی برگزار شود و امیدوارم بزرگان و پیشکسوتان سینما در کنار جوانان هنرمند پر شور و اشتیاق در این رویداد حضور یابند تا جشنواره متفاوتی را پیش رو داشته باشیم. تحقق این هدف و داشتن جشنواره‌ای واقعی، مستقل و مردمی به همت همه افرادی خواهد بود که می‌توانند در این امر به ما یاری برسانند تا شاهد فیلم های متفاوتی بوده و امید داشته باشیم که این رویداد مستمر باشد و به جشنواره‌ای دوست داشتنی و تاثیرگذار در حوزه سینما و برای همه فیلمسازان کشورمان تبدیل شود.

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به ریاست مهدی حیدری و توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ۹ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد.

خواسته کمال تبریزی از همه هنرمندان/ ملیت ما مهم‌ترین شاخصی است که خود را با آن می‌شناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *