به گزارش مرز اقتصاد و به نقل از خبر آنلاین

 حسن رنگرز که خودش طلاى جهان را در کارنامه دارد و به عنوان مدیر ورزشى هم کارنامه قابل قبولى تا کنون به جاى گذاشته، کمتر از یک ماه قبل هم در بلگراد و قهرمانى جهان عملکرد قابل قبولى با نایب قهرمانى تیمى در هدایت فنى کشتى فرنگى از خود به ثبت رساند.

در بازی‌هاى آسیایى برعکس قهرمانى جهان که ده وزن به روى تشک مى‌روند، به مانند المپیک، شش وزن به رقابت خواهند پرداخت.

تیم کشتى فرنگى با سه مدال شاگردان حسن رنگرز در چهار وزن روز اول عملکرد بدى به نمایش نگذاشت، کسب دو نقره، یک برنز و یک حذفى در چهار وزن روز اول را نمى‌توان عملکرد افتضاح یا ضعیف برداشت کرد، در حقیقت کشتى فرنگى فعلا در برزخ است.

کسب دو طلا در دو وزن آخر آنها را راهى بهشت مى‌کند، یک طلا و یک مدال جاى انتقاد را مى‌بندد و از دست دادن دو مدال روز آخر یا نهایت نگرفتن طلا کشتى فرنگى را وارد جهنم خواهد کرد.

به این موضوع باید توجه کرد که در دو وزن آخر و روز دوم رقابت‌هاى کشتى فرنگى بازی‌هاى آسیایى، شانس اول طلا از سوى دو کشتى گیر عنوان‌دار و فنى ایران، محمدهادى ساروى و امین میرزازاده در ٩٧ و ١٣٠ کیلو که هر دو قهرمان جهان شده‌اند، بسیار بالاست.

1743186

در مجموع کشتى فرنگى به معنى واقعى مى‌تواند با دو طلا، دو نقره، یک برنز و یک حذفى به صعود کاروان ورزش ایران در جدول مدالى و بین کشورهاى حاضر در بازی‌هاى آسیایى هانژو کمک کند.

امروز صبح امین کاویانى‌نژاد در ٧٧ کیلوگرم و ناصر علیزاده در ٨٧ با کشتى‌هاى خوب فینالیست شدند اما هر دو کشتى‌گیر در فینال نتوانستند قابلیت‌هاى خود را به نمایش بگذارند، درست مثل دانیال سهرابى در نیمه نهایى ۶٧ کیلو، تا فعلا به دو نقره و یک برنز اکتفا کنیم.

1935488

دو طلاى فردا پنج‌شنبه در دوازدهمین روز بازی‌هاى آسیایى را براى کشتى فرنگى کنار گذاشته‌ایم درست مثل المپیک ٢٠٢۴ پاریس که به کسب طلاهاى ٩٧ و ١٣٠ کیلوى کشتى فرنگى با توجه به توان فنى ساروى و میرزازاده مى‌شود دل بست.

دو طلاى دو وزن آخر، مى‌تواند سینه کشتى فرنگى کاروان ورزش ایران را سپر کند و آنها را بهشت‌نشین کاروان ورزش ایران در بازی‌هاى آسیایى ٢٠٢٢ هانگژوى چین.

پوریا تابان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *